Brudens mammas roll ?
Hej...
Jag ska gifta mig om fyra månader och nu är min fråga....
Vad har min mamma för roll ?
Finns det några speciella saker som brudens mamma ska göra ????
Vore tacksam för alla svar jag kan få...
Hej...
Jag ska gifta mig om fyra månader och nu är min fråga....
Vad har min mamma för roll ?
Finns det några speciella saker som brudens mamma ska göra ????
Vore tacksam för alla svar jag kan få...
Hon ska vara lycklig för att du gifter dig.
I svensk tradtion har inte brudens föräldrar så stor betydelse, det mer om de två personerna som gifter sig.
Hon (och din eventuelle far) kan ordna en lysningsmottagning och/eller vara värdinna för bröllopsfesten. Förutom att bekosta kalaset, såklart...
Förr var det ju brudens föräldrar som ställde till med hela kalaset. Alltså var det de som bestämde gästlistan också. och maten. Och lokalen...
I de fall där jag sett föräldrarna agera värdpar, så har de stått utanför kyrkan och hälsat gäästerna ett personligt välkommen. Tacktal till värdparet ska då också hållas.
Men det är ju mer och mer sällan så numera.
Har man ingentling att säga tillom i ordnandet med allting, så har man väl heller egentligen inget annat ansvar än att var gäst och bidra med glatt och trevligt humör?
Min mamma skulle aldrig låta tillfället gå förbi att hålla tal. Pappa skulle nog också säga något. Svärfar skulle försöka men börja gråta och svärmor skulle aldrig i livet hålla tal.
nej det kan jag inte påstå, din pappa däremot, fast det är ju helt vilka traditioner man väljer att följa
Vi ska göra en Mamma Mia och låta mamma följa mig till altaret, inte för att ge bort mig utan för att det känns kul att hon är en del av cermonin.
Förutom det ska hon vara glad, festa och ha det bra bara :)
Oki, kan du ens texten till Mama Mia??? Jag ser inte att den passar på ett bröllop.
So I made up my mind, it must come to an end
Look at me now, will I ever learn?"
jag tror hon menade att hon skulle göra som i filmen, inte ha med låten...
Självklart syftade jag till att göra som i filmen, alltså att mamma följer mig till altaret ;)
Vi har alltid varit supertajta och hon är min bästa vän, så det känns självklart att hon är med som en del av cermonin <3 Sen skulle hon inte kunna "ge bort mig" ens med bästa vilja :P haha