I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Stort HURRA till Blompojken!
Hej alla!
Jag önskar att jag kunde skriva att här går livet sin gilla gång i lugn och ro men, men. Istället går det från klarhet till klarhet.
Efter 8 resor och 7 bedrövelser (och ett hot om polisanmälan samt telefonsamtal till en chef) så får jag nu en ny framruta till min betongblästrade bil. Hurra! Det är väldigt trist att köra i motljus med en ruta som ser ut som vintergatan...
Yngsta förkunnade att hon hade ont i halsen förra söndagen och tillbringade sedan nästan hela veckan i soffan med feber, halsont och en beundransvärd snuva.
I tisdags morse satt en marsvinunge i marsvinburen till allas vår förvåning.
Underverket går under arbetsnamnet Ojdå.
För det var vad vi sa när vi såg den. Så nu har jag lärt mig att marsvin är dräktiga i 2,5 månad sisådär och inte runt 30 dagar som kaniner. (Borde jag visserligen ha kunnat räkna ut eftersom marsvinsungar föds "färdiga", ett komplett minimarsvin liksom)
Söt som socker är den i alla fall och naturligtvis är det en hanne. Så vi kan ju inte behålla den eftersom vi bara har flickmarsvin. Och inte har vi varken plats, tid eller råd med fler djur nu.
Yngsta har gråtit oceaner och försökt på alla vis att föreslå en bra plats för en bur till :-/
I söndags brann min symaskin... Hupp som det nålades på nästa bit att sy (en sköldpadda i fleece) så började min gamla Husqvarna att sy alldeles på egen hand...
"Den ryker" sa Äldsta.
Veckans understatement vill jag påstå. Den både rykte och brann med öppen låga.
Tror att vi båda hade en puls på runt 350 innan sladden var urdagen och maskinen uthivad på grusgången...
Snyft.
Och i går kväll konstaterade vi att dekodern till köksteven har somnat in så nu blir det inga mer väderrapporter på mornarna på ett tag
Jag vill ha ett nytt liv.
Och en ny symaskin.
Dekoder tänker jag köpa när jag får lön nästa gång.
Kram på er!