• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman

Jag vet att vi måste klippa av det där bandet en dag, men jag (eller han) gör väl det när det känns rätt att göra det. Eller när det känns fel att fortsätta. Eller nåt. *rynkar pannan fundersamt*

• passionsblomman
    Norrskensflamman skrev 2011-02-04 14:57:12 följande:
    *ler* Nej, så är det inte. Det är ömsesidigt. Vi njuter av varann. Det är känns inte fult alls eller skamligt eller som att bli utnyttjad. I så fall är det nog jag som utnyttjar honom mest. Men det är jobbigt med alla känslokast. Därför så är det bättre att vi bor under olika tak. Så vi kan träffas lite mer på mina villkor. kanske.
    Jag vet inte vad han håller på med. Det vet han inte själv.
    Hm, det var ju tur att du kunde le åt mitt uttryck...jag vet att du fattar att det bara är en farhåga. Jag vill inte höra dig plågas som du vet. Men hela det där samspelet är nog mer komplicerat ärn någon av er riktigt kan reda ut. Och jag tror du behöver avstånd för att hämta luft. Äh, du fattar vad jag menar...
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman
    Norrskensflamman skrev 2011-02-04 15:04:31 följande:
    Blommis, kan vi ta resten av diskussionen i min inbox? Hoppas du förstår.
    Självklart! Jag bara råkade...sorry!
  • dfk

Bruttan, åh! vad mysigt med SPA... Hoppas ditt ryggonda snart går över!

Ingis, vad kul att se dig i tråden, vinkar!! Det där med dagislämning är inte lätt!

Flamman, jag hoppas att du och tjejerna får fin slalomåkning. Det där andra jag vill säga får jag också
    ta i inboxen tror jag. Stora kramar!!

• Villemoa

Flamman; kokar över när jag läser hur han behandlar barnen! Det jag vill säga passar sig inte i tryck så jag låter bli. Hoppas att du och flickorna får en så bra helg som bara är möjligt!! Kram, kram, kram!!

Bruttan: vad härligt med lyxhelg!! Jag fick i julklapp The Ultimate Diva Treatment, en 2½ timmes lång lyxbehandling med bla helkroppsmassage och ansiktsbehandling. Jag verkligen läääängtar men tar det när Ellie inte är så beroende av mig för mat.

Ingis: verkligen inte lätt med dagislämning. Moa grät förtvivlat och ångestfyllt varje dag i två månader Kramar till dig och hoppas att det blir lättare för både er och Busan.

• Aleta

Flamman! Men herregud! Skuldbelägger han barnen med flit? Alla barn i den situationen skuldbelägger ju sig själva ändå. Skit! Skit! SKIT!

• Aleta

Bruttan vilken härlig helg att se fram emot och "Snutplattel och barbapappa"! Underbart!

• Fjällbruttan

Flamman, hoppas du får en bra helg med bra skidåkning och mys med barnen, resten lämnar jag därhän..

Har lite tur faktiskt, för en gångs skull i detta sjukdoms och skadehärjade hus, makens kusin ringde igår, det finns en massör på hotellet, alltså ska jag få en helkroppsmassage idag
    eller, jag har tid för det, vill hon mecka med ryggen hela tiden så fine för mig
    Det går åt rätt håll, idag nädde jag tårna så jag kunde äntligen klippa mina tånaglar!

Blev lite dumkallad av Lilla Vild för en stund sen:

"Mamma, vart är din mobil? Jag vill fota" (de ät tekninska små barn nu för tiden )
    "Hmmm, den ligger på laddning, jag glömde den där"
    "Då hämtar jag den då"
    "Jaha Vet du vart den ligger då??"

" Men JAAAAA,  i laddaren!!"

Jag visste faktiskt inte att hon uppmärksammat att jag lägger den på laddning i vårt sovrum i fönstret....
    Har valt det stället för att den kabeln kommer inte Grodan åt att dra ner, kabelneddragning (finns det ordet på riktigt?) är annars en stor favorit

Hoppas ni alla får en underbar lördag!

Kram

• passionsblomman

Du med Bruttan! Du med! Hoppas massören är mycket duktig!

Hm, nu slutade det visst regna och jag ser till och med en svaaaaaag strimma av solljus över de numera svarta snödrivorna ute vid vägen.....

...betyder det att det är nu jag ska passa på att ta min dagliga promenad då? Obestämd

Okej då, för tusan!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård