• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis
    muggles skrev 2011-02-04 13:53:27 följande:
    Ninnnis: grattis till fint RUL och till lillkillen! Då verkar din och min teori stämma, att man ska gå efter NUPP-ul och skita i konstiga siffror...
    Tack! Nu vet jag iofs inte om man egentligen hade kunnat se tecken på Downs syndrom på RUL, men missbildningar och liknande hade de ju sett. Men vi har helt lagt KUB-siffrorna åt sidan och fokuserar bara på att allt ser bra ut.
  • Ninnnis
    muggles skrev 2011-02-04 14:00:40 följande:
    Själv har jag ju i en rätt lång tid stått vid sidan av och sett hur andra blivit gravida lätt medan jag inte blivit det (nu är jag ju det men kommer ihåg hur det kändes). Och det jag tycker var svårast att uthärda var inte de som var lyckliga över sin graviditet, utan de som bara klagar över krämpor och inte är tacksamma över den gåvan de fått. Så om ngn - särskilt ngn som kämpat länge - äntligen blev gravid ville jag gärna höra om det men ngn som däremot lätt blivit gravid och sedan bara hade klagomål att komma med - det var svårare att tolerera (för mig).

Ninnnis: namnförslag: Minihopp? (Från Bamse... )
    Det håller jag absolut med om.

Minihopp var gulligt
  • Ninnnis

Bruttan, härligt med spa och massage! Because you´re worth it

Ingis, fy vad jobbigt med ledsamma dagislämningar.

Flamman, hoppas ni har en någorlunda bra helg, trots allt.

• Ninnnis

Vi har haft en härlig dag på stan med gudsonens familj. Vi har shoppat, ätit semla och umgåtts. Jag och maken köpte det första plagget till Mini, en liten body

Snart blir det fiskgryta och soffmys.

Dagens enda tråkighet är att två nya fel har kommit upp på min bil. I bästa fall är det ett mindre elfel, i värsta fall är det fel på både växellådan och farthållaren. Suck.

• passionsblomman
    Skrikandes för bilar och alla deras fel!!!

Men Tungan ute slurp för semla!

Jag har stått och josat som en idot här på em, så det ska finnas i kannor i kylen. imorgon är det nämligen långresa till Karlskrona och handboll hela dagen. Ifall inte jucerna redan finns då, så lär de inte bli av. Och så var det ju till idag med. Både orange som är frukost/lunch eller mellanmål beroende på att den är så mastig, och så grön, som är fördrinken innan middagen.

Efter långpromenaden hängde jag med sambon till det där löpbandet och gick i maxlut 10 min med mina MBT-skor. Jag tror jag har ont i rumpan imorgon...

..boll-&snoddövningarna är gjorda och jag har stretchat.
    Diskmaskinen är iplockad och körd, bänkar och spis torkade.
    Maten är förberedd och jag har tvingat sambon att torka köksgolvet.
    Just nu drillar jag min son i läxornas värld. Han har slarvat sig igenom förra matteläxan så nu får han göra om. Han är skitsur. Veckans ord är visst heller ingen hit.

Jag hade gärna också klämt i mig en semla känner jag...
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Ninnnis

Hej Blommis!

Shit, vad du har varit duktig och effektiv idag! *impad*

Jag tycker du har förtjänat att ta det lugnt och bli ompysslad resten av kvällen. Äh, vad fasen, slänger in en semla också

• Fru sy

Heja Blomman! Och redan 6kg ner, det är ju kanon!

• Fru sy

Ninnis: Låter som ni haft en mysig dag! Och första plagget köpt till mini, så roligt. Håller tummarna för att det är ett mindre elfel på din bil då och inget annat.

• Fru sy

Jag har börjat shoppa nga småsaker till Orvar, tur det går att skicka efter Mamma hade även med lite kläder som vi hade när vi var små, ngt går att använda och var riktigt fint men kommer få plocka ut det. Hade inte hjärta att säga nej till allt, man märkte hur nostalgiskt det var för henne. Men fina lakan och filtar som vi absolut vill ha.

Annars har dagens höjdpunkt varit fotograferandet av magen, nu är den sååå fin. Kan inte sluta kolla på korten! Hoppas ingen tar illa upp nu, känner bara att jag måste få berätta, får ju inte visa magen för ngn när jag ligger här hemma i sängen. Skickar kort till min syster och mina föräldrar men det är allt...

Och ikväll är det melodifestivalen, skall strax flytta in i soffan. Har varit en bra dag med inte så mkt sd idag, så ska nog faktiskt sitta upp och äta ikväll

Kramar

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård