• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Snorkfröken77

*smyger in för att få expert-råd*

Fjällbruttan - hur ofta testade du för GBS under dina graviditeter? Jag undrar vad som är rimligt/normalt? Min BM låter mig få testa när jag känner att jag vill verkar det som. Testade vid inskrivning och ska testa nu om några veckor igen (v22). Undrar om man ska testa en gång i månaden framöver eller något sådant, har du något råd att ge?

*smyger ut igen*

• Fru sy

Blomman: Otäckt med bilkörningen i det vädret. Tur att allt gick bra! Jag var själv livrädd när mannen körde hem i fredags. Var tydlingen en dödsolycka under natten sen precis i det området mannen körde.

• Fru sy

Lanovia: Jobbigt när kroppen ger massa tecken! Hoppas så att de är "riktiga". *Håller tummarna*. Var det till helgen du hade BIM?

Själv var jag dötrött och illamående väl en vecka innan bim med Orvar, men vågade ju inte tro på det. Blev så fundersam när jag mådde illa av Läkerol, jag som alltid brukade tycka det var gott!

• Fru sy

Bruttan: Låter som du haft en härlig helg! Det var du värd!

*Vinkar till snorkfröken och hoppas Bruttan kan komma med expertråd*

• Snorkfröken77

*vinkar till Fru Sy och Orvar och skickar lite kramar*

• Villemoa

Bruttan: låter som en underbar helg, det var du verkligen värd!!

*vinkar också till Snorkfröken och hoppas också att du får lite råd. Grattis till pyret i magen också!*

• Heloise

Svischar förbi för att tala om att det finns bilder på Elise under starka bilder.

• Heloise

Eller inte, eftersom alla bilder är för stora och jag orkar inte minska ner dem just nu, får göra det sen, bt suger verkligen på den fronten!

• Klockarbol

*vinkar utmattat till tråden*

Sitter och äter en jordnötssmörskaka i stället för att gå och lägga mig...

Varken tid eller ork räcker riktigt till för mina 2 favvotrådar men jag läser och tänker på er!

Ego
    I dag fyllde Yngsta 9 år. Isses vad tiden går Förvånad
    Dagen inleddes med tårta till frukost och litet paket. Sedan åkte jag och flickorna (maken jobbade) till Sthlm och min mamma där det vankades Grön ärtsoppa och pannkakor till lunch.

Det var inte speciellt kul att köra - massor med trafik (har sportloven redan börjat?) och fläckvis snorhalt - så det blev pendel och buss till Dramaten där vi såg Lilla Sjöjungfrun.
    Jättefin föreställning, bägge ungarna såg fläckvis ut som starholkar och jag såg allt att det hölls en liten hand i smyg när det var lite läskigt
    Träffade dessutom en kusin till mig som jobbar på Dramaten, säkert mer än 10 år sen sist! Märkligt att det är svårare att träffa släkten som bor nära än de som bor i andra änden av landet...

Sedan kavades det hem till mamsen igen där det dracks kaffe och åts tårta medan potatisen kokade - man får äta efterätt först när man är vuxen och när man fyller år

Efter middagen halkades det hem igen för att avsluta kvällen med ännu mera tårta och paketöppning med hela familjen närvarande.

Tur att det inte fylls år oftare - jag är helt färdig...
    Mina handleder känns helt klart efter att ha kört 22 mil och resten av lederna i händerna känns stela, lite ömma och "torra" MEN det är helt hanterbart!!! Har inte varit tårögd av smärta på hela dagen förutom när jag korkat nog försökte fånga en tappad drickaflaska!
    Jag ska köpa en blomma åt sjukgymnasten som ger mig akupunktur Solig

Nattinatt tråden

• lanovia 08

Klockarbol, hektisk men mysig dag.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård