• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman
    lanovia 08 skrev 2011-02-28 10:52:29 följande:
    Flamman, skönt med en lugn helg. Och trevligt att få det kaklat och fint.
    Verkar som ni har fred i hemmet hemma just nu.
    Snart är det 4/3. Vad var det som hände då? Kommer bara ihåg att det var ett stort datum.
    Stort och stort, Men då ska vi till "psykopaten" iaf. Ang medicineringen antar jag. De undrar väl hur det går för honom med medicinerna... och han har ju slutat ta dem. Så vi måste ju höra vad det finns för andra mediciner mot bipolaritet (litiumtabletter har jag hört) och så måste vi diskutera Concerta (mot ADHD). Han kämpar ju med att få ner blodtrycket och det har faktiskt gått ner, man kanske inte tillräckligt.
  • Soldemor

Inflyttad på chefens rum...nu tror jag att jag åker hem till de andra flyttkkartongerna! Rynkar på näsan

Och såklart till KattKatt och Katt.

• dfk

Kommer bara in snabbt och vinkar lite. Kram på er alla!! Hjärta

• Fjällbruttan

Hej och hå!

Full huggning här hemma, Grodan är fortfarande sjuk, men febern har börjat släppa...
    Men hostan är hemsk, så just nu är Grodans gudmor på väg till våran distriktssköterska och hämtar medicin!
    Hon ska få bricanyl för andningen och följas upp på torsdag!

Grodan var till distriktet idag, tog prover men sköterskan fick inte tag på läkaren, så hon fick ringa på eftermiddagen, fick ordination, ringer oss och vi löser det med att hon tar hem medicinene till sig och vi hämtar den när vi kan ikväll
    Maken jobbar så Gudmor fick rycka in!
    Glesbygdsproblem som man löser via vänner!

Annars är det tyst och tomt här....

Imorgon ska jag baka tunnbröd med EN klassmamma till... ingen annan kan ställa upp, trots att vi bslutat om detta tidigare...Stora I ska ju försöka få ihop till en klassresa...
    Dessutom fick jag på skalle och blev utskälld av en av mammorna (som dessutom är min fd chef) för att jag dristade mig att ringa och fråga om hon skulle komma eftersom hon inte svarat på mailet som skickats till alla klassföräldrar....Jävla bitch!
    Hon har det säkert skitjobbigt med en massa, men det har inte ajg förorsakat, men jag får skiten...
    gissa om jag inte tänker jobba mer där!

Hoppas att ni alla har det bra och mår bra!

Ni finns i mina tankar!

Pöss pöss!

• muggles

Spanade lite efter PB men hon har inte varit inne här heller alltså?

Fru Sy: usch vinterkräk och gravid - ingen bra kombo Det går ju jättemycket vinterkräk nu och jag är mottaglig (till skillnad från maken som verkar klara sig varje gång så han har väl den där genen) och jag är verkligen nojig över att få det. Tvättar händerna en extra gång innan varje lunch, förhoppningsvis får man bort en och annan bacill iaf...

• Norrskensflamman

Bruttan: Fy fabian vilken Bitch!! Fan, varför ska DU få ta skiten bara för att du ringer och frågar??

Ja, det är förfärligt tyst från Blomman här... Hohooooo Vi vill ju veta ALLT om er nya familjemedlem!

Jag är hemma med T som har hosta, huvudvärk och 38.1 i temp i morse. Så det blir en hemmadag idag.
    Bra om hon gör bort att vara sjuk nu och inte till helgen när vi ska bort...

Men hon är så orolig att hon ska vara sjuk på fredag, då ska hon nämligen vara med i Småstjärnorna på skolan. Hon ska sjunga Teddybjörnen Fredriksson tillsammans med några andra tjejer. De har gjort rekvisita, nåt scenario osv.

• lanovia 08

Vädligt vad tyst det har blivit här. Hoho??

• lanovia 08
    Hvidbrud skrev 2011-02-24 07:56:57 följande:
    Och- självklart vill jag med på bt-fika! Lanovia: där runt d. 15 maj kan det bli lite tight för mig... Om jg nu inte går en massa veckor över tiden förrestan, då vaggar jag nog gärna ner till stan för att få lite vuxensälskap!
    Ah jag har glömt när det var grabben var beräknad till? Början av maj eller?
    Vad synd för du var den enda som nappade på att träffas när jag förmodligen dyker upp i södra trakterna.

Hur mår du nu? Skönt att få vara hemma kan jag tänka mig.
  • lanovia 08

Hoppas T piggar till sig så hon får vara med på framträdandet på fredag.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård