• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

Nej, T var det ju som var sjuk. vilken virrpanna jag är.

• lanovia 08
    ingenjörsbruden skrev 2011-03-02 10:29:40 följande:

Jag är här....snart rättegång...många samtal med syrran.....men annars ok här.

Lanovia: Klart jag är med på fika i maj om ni kommer ner!
    Men ni vet väl om att det är ESC på lördagen? Eurovision song Contest!
    Söndagen kanske funkar bäst för fika...?

Blä för kräksjuka Tur att det går över....*ryser*

*KRAMAR allihopa*

Klart vi har koll på att det är ESC då. Men vi tänker att Skåne måste vara bästa stället att se detta på. Söndag brukar vara en bra fikadag.
  • lanovia 08

Ingis när är rättegången?

Hvidis helt rätt att ta en skön stund i badkaret.

• Soldemor

Hejsan!

Idag är chefen ledig, så jag kan titta in här en liten sväng. Skall ha begravning kl 11, funderar på att åka hem sedan. Amarettos uppfödare kommer kl 17 för att få nycklar och se var allting finns som hon behöver för att se till skogisligan. Vi lämnade Solde igår till hennes älskade gubbar i Malmö. Hon gick raka vägen upp till sin tv-fåtölj och bara spann när  hon låg där, lilla älskling! Hon lär inte sakna oss!

I morgon bitti åker vi till Gbg!

• muggles

Heloise: aha, klart retro-cool vagnsmobil!

Daa: jag tror du får olika svar beroende på vem du frågar om vad som är normalt med tanke på bebissömn. Många bebisar sover ganska lite tyvärr (inkl min dotter som sov ca 1-2 30-minspass per dag). Och det beror väl på hur man är som person om man vill ta tag i det el om man tycker att det är ok att de sover lite hipp som happ. Själv är jag kontrollmänniska och kände att jag fick absolut noll egentid så jag tog tag i Moas sömnrutiner - inspirerad av en väninna som hade samma problem med sin son. Jag vagnade och vagnade och vagnade och körde schema och grejer och till slut sov hon 1-2 1,5h pass på dagen istället. Freeedom! Och klart gladare unge... Men det krävde en del jobb.

• Fru E

Fika i maj kan vi absolut få till  men är det inte lite långt till dess

Lanovia-hur länge är du hemma nu?

Hvidis-glömsk som jag är men när är det dags?

Bruttan-orange blåbärssoppa

Fru Sy-håll ut! Inte långt kvar och nu gör det inte så mycket om Orvar kommer även om det bästa är i magen några veckor till

• Villemoa

Jag läser allt ni skriver men håller mig lite i bakgrunden ett tag. Vi har haft en jobbig vecka; båda tjejerna är förkylda och Moa har dessutom ögoninflammation Jag är heller inte på topp utan befinner mig snarare i en lite dipp.
    Flamman: extra kramar till dig!
    Många kramar till alla fina trådisar, jag tänker på er alla!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård