I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Ett viktigt tips vi fick var att vi måste få sova. Sömn är grymt viktigt. Våran BVC sköterska sa till oss att fixa barnvakt så vi fick sova 2 nätter på raken. Mina föräldrar kom till oss och tog henne på nätter, SÅ SKÖNT!!!
Och de tär viktigt att det skall vara minst 2 nätter, en är tydligen inte tillräckligt för att man skall bli helt utvilad.
Gör du och maken något själva någon gång? Det är superviktigt annars? Den absolut absolut värsta dippen tog sig maken ur en kväll när vi var ute och åt själva. Bara jag och han och vuxensnack.
Lite tips som kanske kan hjälpa på vägen. Det hjälpte oss lite ialla fall.
Men så länge A ammar är det ju svårt att ha barnvakt (på natten).
Och nej, vi är väldigt dåliga på att göra något bara maken och jag. Har inte gjort det sedan A föddes faktiskt, så det är väl på tiden... Maken fyller år snart och av mina föräldrar kommer han få ett presentkort på massage på ett spa där jag också har ett oinlöst presentkort och då sa hon att de kunde vara barnvakt så att vi kan gå dit tillsammans och sedan ut och äta lunch efteråt också. En himla bra idé! Längtar redan. Vi behöver verkligen jobba på vår relation men ingen av oss orkar ta initiativet och räcka ut en hand. Kanske är lättare efter några lugna timmar på ett spa...