• Diamanten90

Fotografering-hur?

Jag vet en bra fotograf som finns ca 30-40 km från där vi ska gifta oss. Jag skulle vilja att han tar studiobilder på oss men hur gör man rent praktiskt? Man kan väl inte åka så långt i bil med klänning utan att den blir skruttig? Sätter man på klänningen där eller? Och när man åker tillbaka till kyrkan (vi tänkte fotas före vigseln) så ska jag ta av min klänningen igen och sätta på den efter bilfärden eller? Hur gör man?!

• Svar på tråden Fotografering-hur?
  • Niini

När jag fotade en vän inför hennes bröllop i höstas så gick det nog bra att sitta med klänningen i bilen :)

Vi fotade nära där de bodde o sen for vi iväg till kyrkan som låg kanske en 50 km därifrån. O sen satt vi en ca 30 min i bilen före vigseln o väntade också. Klänninge va lika snygg före som efter :)

Men allt beror lite på materialet på klänningen också förståss.

• Diamanten90

Ja det är ju klart:) Kanske det går att boka den fotografen då för jag gillar honom verkligen:) Man får bilder på en skiva som man får använda hur man vill! Ingen stämpel på eller något:) Och man kan framkalla bilderna från ett billigare ställe om man vill:)

• Niini
    Diamanten90 skrev 2010-11-17 15:16:20 följande:
    Ja det är ju klart:) Kanske det går att boka den fotografen då för jag gillar honom verkligen:) Man får bilder på en skiva som man får använda hur man vill! Ingen stämpel på eller något:) Och man kan framkalla bilderna från ett billigare ställe om man vill:)
    Låter ju riktigt bra :) De flesta fotografer brukar inte vara så villiga att släppa iväg sina bilder så lätt ;)
  • Diamanten90

Verkligen inte! Var och fotades till den här fotografen när jag tog studenten så jag vet att han är bra:)

• Lebendig

Jag planerar att åka 16 mil i min klänning så jag hoppas att det inte blir allt för skruttig!

• Diamanten90

Okej:) Bra att man kan göra så då:) Är helt ny inom "bröllopsbranschen". Ska boka fotograf då här någon dag:) Måste bara fundera ut vilken tid som lönar sig. Vet inte hur länge en fotografering tar! Ska skicka mail och fråga:)

• Lebendig

Jag/vi har tänkt kosta på oss en fotograf som är med under hela dagen. Känner att jag inte riktigt litar på att släkt och vänner kan göra jobbet riktigt och jag vill liksom ha minnen med mig från hela dagen. Så den fotografen jag har tänkt kommer kosta mig ca 9 000 och då får man några bilder tryckta och sedan en cdskiva med ca 150 bilder.

Däremot kommer vi ha engångskameror på borden som släkt och vänner får roa sig med bäst de vill! :)

• Diamanten90

Vi har som tur är vänner som är riktigt bra på att fotografter och har systemkameror:) Så de ska fota under dagen men vi vill ha några studiobilder också:)

• Niini

Man brukar väl räkna sådär en 2 timmar tycker jag att jag läst här på BT. Men fråga fotografen, han vet säkert sånt där :)

Svar på tråden Fotografering-hur?