• dreams come true

Utomhusvigsel, hur gör ni?

Vi ska gifta oss borgerligt i sommar. Rådhuset där man "normalt" sett vigs är inte ett alternativ eftersom vi är för många för att få plats. Hittar heller inte några bra inomhuslösningar så vi har fastnat för att ha en utomhusvigsel. Men blir inte riktigt klok på det. Hur gör ni andra? Risken för hällregn, åska och halv orkan finns ju faktiskt. och tält kan man ju inte sätta upp vart som helst.
    Hur kommer ni andra att lösa det?

• Svar på tråden Utomhusvigsel, hur gör ni?
  • lunagarden

Vi ska gifta oss i en slottspark, och om det är dåligt väder har vi reservlokal inne i slottet

Sen fortsätter vi med festen på samma ställe.

• Fenixx

vi hade utomhusvigsel. men hade ett backup ställe ifall det blev regn. nu fick vi dock sol och blå himmel.

dock var jag tärna på ett som skulle varit utomhus, så då fick vi vara inne i ett hus som vigselförrätaren hjälpte till där man kunde ha istället.

• JustMeAndMyLove

Vi kommer ha partytält och om det är regnoväder blir det väl vigsel där inne antar jag :P Har inte planerat så långt.

Annars kan det vara fint med regn, om det inte är jättemycket! Kanske kan ni ordna/låna ihop paraplyer och själva stå i ett lusthus eller liknande?

• ClaraH

Vi viger oss utomhus på ett café i Gamla Linköping. Om det skulle regna lite får gästerna ha paraply och om det skulle regna mycket får vi gå till dansbanan istället. Men jag tror hur som helst att man måste ha en back up plan. Vi är ju i Sverige...

• MagicBride

Vi ska gifta oss ute i skogen, men regnar det så tar vi det helt enkelt i festlokalen som ligger några meter bort ;)

• Burre Präst

Av egen erfarenhet skulle jag avråda från paraplyer åt gästerna. Paraplyer innebär att regnet rinner ned bredvid den som håller paraplyet, dvs att det rinner på andra. Paraplyer skymmer också mycket effektivt för de som står bakom främsta raden. Så för att paraplyer skall funka måste folk stå på rad med 50cm lucka mellan sig.

Partytält tror jag är bättre.

• Margris

Vi tänkte också vara så vågade (eller dumma?) och tro att vädergudarna är med oss på vår bröllopsdag. Stället vi tänkte viga oss på har en scen med tak så vigseln blir på scenen och sedan ska vi på nåt vis ordna med partytält.

• dreams come true

Vi har hittat en ö i skärgården där seglarklubben även har ett fint klubbhus. Så det är det alternativ som ligger bäst till just nu... Dock kommer det ju kosta då också. Vi räknar med minst 5000:- för båttransport av gäster och 500:- för hyra av hus, som vi förhoppningsvis inte behöver använda.

Men fortsätt gärna berätta om era lösningar!

Svar på tråden Utomhusvigsel, hur gör ni?