• Sandrisen80

Svart/vit brudbukett?

Min klänning ska vara vit med svarta detaljer på (inte bestämt klänning än, men vet ungefär hur jag vill ha det). Jag vill ha en vit bukett med svart i. Men finns det någon blomma som går i svart? Eller ska jag ta med någon annan detalj, som ett hårspänner eller brosch enner liknande?

Några förslag? Bomba på !

• Svar på tråden Svart/vit brudbukett?
  • Emblas Mamma

Går det inte att färga blommor?

alltså, jag tycker det finns rosor i alla möjlig afärger nuförtiden:)

Min kompis hade fått jättejättemörkblåa rosor från sin farmor så jag antar att det går att få svarta med! Gå in och fråga i blomsterhandeln :)

• Lev idag

Ja jag har sett svarta rosor. :)

• FruFiddeli

Finns inga blommor som är helt svarta, de går oftast i lila då.. Men det finns ju några som är nästan svarta. Men sen finns det några som är vita och svarta i mitten, som gerbera och arabisk stjärnlök, ska själv ha svart, vitt och grönt som tema så jag tror det får bli någon av dem i buketten...

• delfin78

Hej sandrisen 80

gamman.se finns det en bukett på s.4....

jag googlade på bukett svart och vit och då hittade jag en bukett med rosor och svarta bär  kanske vore något :)

jätte fint tyckewr jag

lycka till

• Sandrisen80

Vilka bra förslag! Gerbera med svart i, svart tulpan, svart ros ... Å jag såg 2 fina buketter på Gamman sid.4 (har inte kikat på de andra sidorna ännu)...

• nattmaran

Så flott, kommer att bli läckert

• therese89

Min bukett gick i svart och vitt. Tre oliak sorters vita blommor och svarta "spröt" (vet inte vad det heter?) som bara böjda över buketten och svart band nedtill. Det är ju ett alternativ om inte du hittar svarta blommor du gillar!

• Tinzi
    FruFiddeli skrev 2010-11-21 18:33:10 följande:

Finns inga blommor som är helt svarta, de går oftast i lila då.. Men det finns ju några som är nästan svarta. Men sen finns det några som är vita och svarta i mitten, som gerbera och arabisk stjärnlök, ska själv ha svart, vitt och grönt som tema så jag tror det får bli någon av dem i buketten...

åh, ge mig gärna tips. Jag har exakt samma färgtema :)
  • Tinzi
    delfin78 skrev 2010-11-21 19:13:07 följande:

Hej sandrisen 80

gamman.se finns det en bukett på s.4....

jag googlade på bukett svart och vit och då hittade jag en bukett med rosor och svarta bär  kanske vore något :)

jätte fint tyckewr jag

lycka till

SÅÅÅÅ snygg! En sån bukett skall jag ha! Evigt tacksam nu :)
Svar på tråden Svart/vit brudbukett?