• Velozirippa

Informationskort med inbjudan

Hej!

Sitter och funderar över hur jag ska formulera mig på informationskortet som kommermedfölja inbjudningskortet. Vi kommer ha ett informationskort där det står mer detaljerat var vi ska vara och hur man hittar dit samt var det finns övernattningsmöjligheter. Mitt problem är att vi bjudit in hela familjer och det är inte säkert att alla familjemedlemmar kan eller vill komma. Det är av störta intresse för oss att veta vilka familjemedlemmar som kommer eftersom vi kommer att ha bordsplacering. hur ska jag formulera mig så att det låter bra att gästerna vid o.s.a måste svara hur många och vilka som kommer?

Någon som har något bra förslag på detta?

• Svar på tråden Informationskort med inbjudan
  • Moster Stina

Jag är rätt så säker på att familjerna när de ändå svarar, berättar vilka av dem som kommer. Det hör liksom till!

• ClaraH

Jag håller också med om att det är självklart, var dock tydlig med att skriva namner på de du bjuder. Alltid bra (och också trevligast) att skriva ut namnen på de du bjuder, inte bara "familjen Andersson etc.". Då blir det också tydligt att du förväntar dig svar på om alla dessa kommer eller inte.

Sen kan väl den som tar emot svaren, om det är på telefon, säga "jaha, då kommer alltså Anna, Pelle, Oskar och Eva?"

• Etheleglin

Svarar man så brukar de flesta komma ihåg att säga vilka som kommer, annars kan ni fråga alternativt utforma svarskorten så att man kryssar i alla som kommer.

Och istället för "osa" föredrar jag "svar senast" då man svarar både om man kommer eller inte, då slipper man undra om de kanske verkligen vet när man skall svara.

Svar på tråden Informationskort med inbjudan