• rendezvouz

Billig bröllopslokal i Göteborg??

Som rubriken antyder, någon som vet någon billig bröllopslokal i Göteborg? Om lokaluthyraren ordnar med catering eller dylikt spelar ingen roll. TAcksam för hjälp!

• Svar på tråden Billig bröllopslokal i Göteborg??
  • Pinga

Tyvärr är billiga lokaler i gbg är svårt. De billigaste är i så fall bygdegårdar. Det finns 2 st i utkanten av stan, Bärby Bygdegård och Fräntorp Folkets Hus. Sedan finns t.ex Askims samlingslokal. Det är kommunen som har hand om dessa.

Om det ska vara hyfsat centralt så kan jag tipsa om Kustens Hus, som jag har bokat. Kostar 3800 kr från fre-sön och tar 70 pers. Kolmaden i Delsjön och Gräfsnäsgården i Slottskogen är också prisvärda men rymmer nog bara 50 pers.

Annars får man leta utanför stan, t.ex i Anneberg i Kungsbacka ska det finnas en lokal som heter Älvsåkersgården och den ska vara billig.

Jag har nog koll på de flesta lokaler dit man kan ta med sig egen mat. Det är bara att fråga om du undrar mer!

• BlackWIngedAngel
    TTA skrev 2010-12-01 19:57:55 följande:
    Hällesåkersgården i Hällesåker, precis utanför Lindome. Billig, stor festlokal(bör vara minst 50 gäster), bardel, kök och dansgolv med scen. www3.idrottonline.se/templates/Page.aspx Men 12 mars är bokat nästa år
    Den måste ta gott och väl hundra gäster, så många som vi varit på julfesterna?!
  • BlackWIngedAngel
    BlackWIngedAngel skrev 2010-12-01 20:42:50 följande:
    Den måste ta gott och väl hundra gäster, så många som vi varit på julfesterna?!
    Läste nu: "Har sittplats för 200 personer"
Svar på tråden Billig bröllopslokal i Göteborg??