• vigsel april

Ej brud i vitt, Visby

Hej, Vi är medelålders med var sitt  tidigare äktenskap. Ska vigas i all hemlighet i apri på 11-års-dagen av vårt första mötel. Vill ej bära vitt. Har någon tips på var man kan hitta klänningar som kan passa? Vet ej om det ska vara kort eller lång klänning. Vi förälskade oss i Visby förra sommaren så det blir där. Någon som har tips? Domkyrkan går ej då vigseln måste ske en lördag och årsdagen är viktigare för oss. Funderar på ruin? Kan vara kallt i april.
    Tacksam för alla möjliga tips även om hur ett bröllop på tu man hand ska bli ett minne för livet.

• Svar på tråden Ej brud i vitt, Visby
  • Lev idag

Det finns ju ruiner.
    St:Clemens är den ruin som går att läsa sig till vad det kostar att hålla vigsel där.
    Nicolaj vet jag inte. Dock har den ruinen tak.
    Det är ju dem ruinerna som JAG tycker är finast. :)
    Men som sagt, angående de ruiner (utom clemens) så tror jag man måste kontaka Gotlands Museum.

Sen finns de ju Suderbys Herrgård som anordnar vigsel och fest. Väldigt fint! :)

Men samtidigt så skulle ett bröllop uppe på högklint va suuuuuuperfint! :D

Men som du skrev så kan de ju va kallt i april för utomhus bröllop.

• GnuGS

Håller med om att en ruin eller Högklint vore fint – Almedalen likaså!

• dart

KoViks kapell är litet och mysigt. Vet inte om de har andra vigseldagar än lördagar, men värt att kolla upp. 
    Vi gifter oss också på årsdagen (som är lördagen den 18/12), i Visby domkyrka.

• Jeez

Har de verkligen aldirg, ens små vigslar, på andra dagar än lördagar i Visby domkyrka? Det förvånar mig storligen.

Om det inte gjort det, ring och fråga om det specifika datumet och förklara att det är en liten vigsel. Ofta står det på hemsidor att man har vigseltider på lördagar si och så, men det går ändå att vara flexibla om det finns förutsättningar för det.

• moonlightgirl

Hej hej

Eftersom du inte vill ha en vit klänning kan jag tipsa om att du ändå kan ha en ljus klänning. Min mamma och plastpappa gifte sig för ca 13 år sedan, min mamma har varit gift innan och ville inte ha det där traditionella vigseln med den vita klänningen. Hon hade en ljusgul klänning med en ljusgul kavaj till. Det var en sådan dräkt klänning med kavaj om du förstår hur jag menar. Hon var jätte vacker och hon kände sig fin.

Jag funderar också på om det inte blir kallt i en ruin i april. Gör som Jeez sa och kontakta dem igen och säg vilket datum det handlar om och att det är en liten vigsel.

Hade det varit när det varit lite varmare hade det ju varit romantiskt att blivit vigd vid kärleksporten som är en del av Visbysringmur. Kolla in länken här nedanför.
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Fil:K%C3%A4rleksporten_in_Visby.JPG

Här kommer en länk till.

http://www.guteinfo.com/?id=1257

• ClaraH

Du kan gå till en brud- och festbutik och titta på tärnklänningar om du vill ha en annan färg. Jag är i samma situation som du men jag vill ha vit klänning men inte lång. Jag tror att korta klänningar är svårare att hitta än en i enn annan färg.

Jag kommer att sy min själv, svårt att hitta en kort.

• Algot 30 juli

Gotland har ju ca 100 kyrkor, varav många är små jättemysiga som ligger på landsbygden. Mitt tips är att ha vigseln tex. i Ardre kyrka. Där har både min mamma och papap och min syster och hennes man gift sig. Supermysigt!

Men det kanske är Visby ni vill vara i? Ska ni ha nån fest eller liknande?Eller det kanske bara är ni där?  Det skulle ju kunna vara i Visby även om vigseln är på landet!?

Lite idéer bara! =)

• Algot 30 juli

Jo, jag tänkte på det med klänning... EFtersom ni ska gifta er på Gotland så skulle du ju kunna ha en medeltidsinspirerad klänning, om du gillar den stilen menar jag...

Jag lägger en bild i mitt album på en sån klänning jag menar. Hon har en vit, men det finns säkert liknande i andra färger.

• moonlightgirl

Algot 30 juli skrev 2010-11-24 19:27:53 följande:
    Jo, jag tänkte på det med klänning... EFtersom ni ska gifta er på Gotland så skulle du ju kunna ha en medeltidsinspirerad klänning, om du gillar den stilen menar jag...   Jag lägger en bild i mitt album på en sån klänning jag menar. Hon har en vit, men det finns säkert liknande i andra färger.  

Man kan inte se ditt galleri.

• Algot 30 juli

Ja, sorry! Jag var lite snabb där. Det var min kompis bröllopsbild jag tänkte lägga upp men jag ville kolla med henne först att det var okej. Jaghar inte fått svar från henne ännu. Säger till när den ligger där!

Svar på tråden Ej brud i vitt, Visby