Ni som lagar maten själva till bröllopet
Hej
Då jag jobbar som kallskänka och min blivande jobbar för HRF så vi kommer att göra allting själva med hjälp av vänner. Vi har gjort det rätt enkelt för oss, som jag ser det är det bättre att bjuda på enkel vällagad mat, än avancerad mat som t.ex. blir kall p.g.a serveringslogistik eller liknande.
Vi kommer ha en grillbuffé. Det serveras en stor sallads och tillbehörsbuffé som två servitriser ansvarar för. (Hålla undan, fylla på, vara allmänt behjälpliga.) Sedan kommer två kockar stå ute i trädgården och grilla kött. Men den biten skulle man lätt kunna byta ut mot en liten buffé av t.ex. kallskuret och småvarmt, (Kycklingklubbor, grillad fläskfilé o.s.v. sånt som är gott kallt/rumstempererat.)
I.o.m. att vi har buffé hoppar vi förrätten och serverar istället lite mer och lite matigare tilltugg till välkomstskålen. Till efterrätt har vi tårtan. Vi bjuder på alkohol. Till middagen serveras vin. Vi kommer ställa fram vitt och rött tillsammans med en vattenkaraff med jämna mellanrum. Vill någon ha läsk eller öl hämtas det glasvis.
Så har vi tänkt, det kanske inte alls är din stil men jag hoppas det kan hjälpa dig lite. Fråga gärna om det är något annat du klurar på, är i branschen och kan kanske ge lite tips och idéer. Lycka till!