• Aylas

tilltugg till mingel

Tänkte passa på att testa tilltugg till bröllopsminglet nu till adventsmyset och hoppas att det finns massa spännande recept hos er alla.

Jag är rätt trött på alla snittar med tunnbröd och fyllning - några mer recept måste det väl finnas?

• Svar på tråden tilltugg till mingel
  • Moster Stina

Köp smördegsrullar. (fast det blir nog billigast om du köper smördegsplattor, frusna på typ Willys, och kavlar ut sitället)
    Lägg på riven ost och hackade och uppblötta soltorkade tomater. Rulla ihop. Hacka små "kanelbullar" i miniformat.
    Grädda i ugn lagom tid. Går att förberedda. Blir många och är jättegott!

Men man kan också lika gärna lägga i mögelost som fyllning.
    Mums!

Lycka till!

• 363

Småpajer
    Nachochips med fyllning
    Små piroger
    Tapas
    Kantarell och/eller västkust krustader
    Små baguetter+olika fyllningar
    Pizza slizes

• Emblas Mamma
    Moster Stina skrev 2010-11-25 17:04:15 följande:
    Köp smördegsrullar. (fast det blir nog billigast om du köper smördegsplattor, frusna på typ Willys, och kavlar ut sitället)Lägg på riven ost och hackade och uppblötta soltorkade tomater. Rulla ihop. Hacka små "kanelbullar" i miniformat.Grädda i ugn lagom tid. Går att förberedda. Blir många och är jättegott!Men man kan också lika gärna lägga i mögelost som fyllning.Mums!Lycka till!
    det lät erkligen supergott!!! :)
  • Kattpoet

Bacon virat runt  urkärnade daldar och sedan bakade i ungen på 175 C tills baconet är krispigt.

Feta ost stänger med filodeg runt och bakat.

Små mini pajer är alltid gott och coktail tomater fyllda med phildelfia ost eller  getost creme eller  feta ost creme.

Pigs in blankets,  jag brukar köpa tyska mini korvar som rathaus och sedan virar jag det i smördeg innan jag bakar det.

Sen finns det soppshots som man kan göra, glöggmugg fylld med varm slät soppa är en hit under vintern

• moonlightgirl

Kattpoet skrev 2010-11-25 20:10:21 följande:
    Bacon virat runt  urkärnade daldar och sedan bakade i ungen på 175 C tills baconet är krispigt. Feta ost stänger med filodeg runt och bakat. Små mini pajer är alltid gott och coktail tomater fyllda med phildelfia ost eller  getost creme eller  feta ost creme. Pigs in blankets,  jag brukar köpa tyska mini korvar som rathaus och sedan virar jag det i smördeg innan jag bakar det.   Sen finns det soppshots som man kan göra, glöggmugg fylld med varm slät soppa är en hit under vintern

Vad mycket av detta som lät gott tycker jag.  =)

• Aylas

tack så mycket alla - massa gott att fixa till helgen!

Hittade ett som passade bra till julhelgerna, kanske inte till bröllopet;

Forma små bollar av grönmögelost och creme fraiche. rilla i pepparkakssmukor.

• Kattpoet

Ja just det,  Om man gör små köttbullar så kan man ha torkade hackade  tranbär i dem,  Servera dem på kavring med lite smör, jag brukar ha en tandpetare i den.

Sedan kan man göra så grillspett med kyckling eller lax eller fläskkött,  ta och dela  grill pinnarna på hälften så blir det ett bra och knapervänligt tilltugg.

• Elvismor

Mitt tips är att gå in på matklubben.se. Där brukar jag alltid få mycket inspiration! Man kan ju ha lite sötare alternativ också, som små cupcakes och andra kakor.

Svar på tråden tilltugg till mingel