• hoodilady

Otroligt många osvarade trådar om vigselförrättare

Hejsan,

Jag sitter och letar tips på vigselförrättare i Stockholmsområdet, men alla trådar som ligger där ute är ju tomma!!

Gifter sig alla kyrkligt eller vad är det frågan om?
    Tipsa nu gärna om just er vigselförrättare och gör många glada!

Pls! :)

• Svar på tråden Otroligt många osvarade trådar om vigselförrättare
  • Wintercandles

Jag har hittat en vigselförättare genom humanisterna. Men det går ju även att kolla på rådhusets hemsida. Men vi vill ha en väldigt personlig ceremoni därför föll valet som det gjorde.

• hoodilady

Va kul att ni har hittat nån där som passar! Vi hade mailkontakt med några där, men nån ville ha 4000kr och nån var alldeles för mycket aetist. (Min släkt och min fästmans släkt skulle nog inte uppskatta det).

Vi behöver en vigselförättare som kan komma ut till Muskö i stockholms skärgård, så det krånglar till det lite.

• hoodilady

Tack så jättemycket Annica!!!

Ska maila honom!
    Har ni träffats? Hur är han i sättet?

• hoodilady

Har mailat en annan på listan och lämnat en intresseanmälan,

Liselott Vahermägi hette hon, hon jobbar från Nynäshamns kommun också, verkar trevlig!
    Nu lämnar jag det här letandet ett tag, men tack för er hjälp.

• sommar10

Han var bra, hade lite humor.Lite äldre men de kändes bara.
    Vi träffades första gången hos honom och ett par dagar innan dagen ringde han upp & kollade allt.

Hoppas ni hittar någon
    /Annica

• Fröken T

Jag letar också vigselförättare i Sthlm. Vet inte riktigt var jag ska börja... Den enda som jag har blivit tipsad om tog 5000 kr! Är det ett normalt pris?
    Går det att få ngn utan kostnad eller kostar alla?

• Fenixx

våran vigselförrättare kostade inget ialalfall. tror det är väldigt olika.

• Fröken T
    Fenixx skrev 2010-12-01 19:28:17 följande:
    våran vigselförrättare kostade inget ialalfall. tror det är väldigt olika.
    Hur hittade ni er vigselförättare? Va det i Stockholm? I så fall kanske du kan ge mig namnet... om du var nöjd, vill säga :)
  • hoodilady

Jag gjorde så att jag googlade alla (från Stockholms läns vigselförättare listan) i närheten av den kommunen som jag ska gifta mig i. Det bästa är om du kollar i den kommunen du är skriven i först (då blir det ingen kostnad) men vi ska gifta oss på Muskö och bor i Täby, så det var inte så populärt att de skulle åka så långt. Så nu hittade vi en kvinna i Nynäshamn som verkar jättetrevlig, då kontaktade jag först henne för att kolla om hon var ledig det datumet, sen gjorde jag en intresseanmälan via nynashamn.se, det kommer kosta 700kr och det känns bra i jämförelse med 5000 som de flesta ville ha!

Lycka till!

Svar på tråden Otroligt många osvarade trådar om vigselförrättare