• Pad82

Skor som ser sjuuukt långa ut!

Hej

Har precis köpt ett par brudskor på tradera. Fyndade riktigt och fick ett par helt nya för 155kr. De är jättefina och supersköna, men med modellen som den har ser det ut som om jag har världens längsta fötter... Tror ni detta kommer att synas under klänningen? Hade först inte tänkt köpa någon direkt brudsko med tron om att skorna inte syns så mycket.... Så blev det detta problem istället...

Tror ni jag kan köra på tron att skorna inte syns nåt direkt, eller bör jag leta en sko som både är skön o snygg?

Fånig fråga kan tyckas, men jag vill så gärna att allt ska bli perfekt!  :)

• Svar på tråden Skor som ser sjuuukt långa ut!
  • förlovadflicka

Det kommer säkert inte synas så mycket. Tycker att alla sk brudskor ser jättelånga ut. Ska själv köra med ballerina :)

• SnuttisSessan

Nej kör på de du har, kanon ju om de är sköna =)

• BlackWIngedAngel

Du säger att skorna får din fötter att se jättelånga ut, men förlänger de också fötterna mycket? Inte bara utseendemässigt utan rent fysiskt också? För det kan ju bli ett problem vid dansen, OM ni ska ha dans.

• Pad82

BlackWingedAngel- ja fötterna blir faktiskt en del längre, måste provdansa dem tror jag. Tänkte inte på den aspekten... Tack för tipset!!

Ska även testa skorna till klänningen och se hur det ser ut... Tror inte att man ser hela långa foten någon gång, utan det är väl bara tåspetsen (Som för övrigt är jättelång haha) som sticker fram.... Är inte van att ha den modellen på mig, så det ser säkert helt OK ut ändå...

Sambon asgarvade när han såg dem, så jag får se.

ha en härlig helg!

• Majblommor

när jag gifte mig för några år sedan var dessa långa skor toppmoderna. Jag tyckte också själv då att det såg ehlt vrickat ut, från min synvinkel uppifrån 1,70c, uppifrån. Medan de var verkligen supersnygga tillsammans med brudklänningen! Dessutom var de supersköna ochd et är inte dumt, för man ska gå omkring i den i typ 12 timmar!! Från när man är klar hos frissan tills man stuper i säng på bröllpsnatten!

Använde dem, jag är säker du gör ett klokt val! =D

• Etheleglin

Om man har en väldigt "puffig" klänning med många underkjolar kan det vara bra med en längre sko för det gör att man ibland ser tån på den, annars syns ingen fot alls. Hela foten ser man dock aldrig såtillvida inte bruden lyfter på kjolarna och det är bara då dessa skor kan se lite lustiga ut.

En väldigt lång sko till knälångt eller snäv, silkig långklänning tror jag skulle se tillika knepigt ut.

• Pad82

Tack alla!! Nu känns allt klockrent igen!! Jag kommer att köra på den nya skon... Kommer även lägga i ett ilägg längst fram så att det blir extra mjukt o bekvämt.

Svar på tråden Skor som ser sjuuukt långa ut!