• say yes

julmusik - snälla hjälp!

Jag skall ha glöggfest (öppet hus) men har ingen julmusik!! Snälla hjälp mig med lite musikförslag att spela! Jag skall bjuda på lite glögg och caribbean xmas punsch från 20h00 och framåt.

• Svar på tråden julmusik - snälla hjälp!
  • Jag han

vad är du ute efter? Lite mer modern julmusik eller gammal klassisk musik? Via spotify eller ska du köpa skiva? Svensk eller engelskt?

Ska ge min absoluta favorit: "Driving home for christmas" med Chris Rea.. :)

• say yes

jag är ute efter en blandning men det var ju en jättebra idé att göra en spotify lista att mixa i. både gammalt och nytt. Gärna lite festligare men alla låtförslag välkommnas.

• Jag han

oki. Då kommer några förslag på låtar jag gillar:

White christmas- Bing Crosby
    När det lider mot jul (det strålar en stjärna)
    Julen är här- Tommy Körberg o Sissel kyrkjebo
    O helga natt
    Jul jul, strålande jul
    Ave Maria
    Jag drömmer om en jul hemma
    När en stjärna faller- Magnus Carlsson

När det gäller julmusik gillar jag (med risk för att låta som en gammal tant) Christer Sjögren/vikingarna. mysig musik..

Magnus Carlssons julskiva är mysig. Lite nytt o gammalt. Lugnt och poppigt. Skitbra!! Du måste lyssna igenom den lite snabbt :)

Tommy Körberg- klassiska låtar

Peter Jöback- sjunger bra. Många gillar honom

Carola brukar sjunga stämningsfullt o vackert

• themandys

Du kanske kan köpa nån julskiva? finns säkert redan i affärerna, annars på typ megastore.se, de brukar dessutom va billiga och ha snabba leveranstider.

Jag tycker om blandjulskivor, då får de flesta höra något de tycker om och det blir bra variation ;) Sen tycker jag också att Rat packs klassiska julmusik är fantastisk :)

• say yes

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
     tänkte fixa ihop ngt på spotify.

• mattiasFästmö

peter jöbacks julskiva och bob dylans julskiva!

• S2011

Lars Vegas Trio's julskiva (Lars Christmas). Ho ho fucking ho - Kevin Bloody Wilson Little Drummer Boy - Carola Ave Maria - Peter Jöback O Helga Natt - Tommy Körberg Stad i Ljus - Tommy Körberg Tänd Ett Ljus - Triad direkt ur min egen spotify-jullista :)

Svar på tråden julmusik - snälla hjälp!