Ang. Alla dödsmaneter?
Nu läser man om det igen,
Maneterna som kan göra att man dör inom tio minuter. jag blir lit nervös. Vill ju självklart åka till thailand, men är superrädd.
Vet att det är löjligt att bli det, så stor är väl inte chansen och jag kan lika gärna bli överkörd här. Men jag vill inte utsätta min lilla dotter för någon fara för jag skulle aldrig förlåta mig själv..
Ni som åker till thailand eller övriga delar som har dessa maneter, hur gör ni? Är ni rädda, nervösa? gör ni något annorlunda för att skydda er?
Jag tänker mig som så att jag knappt kommer bada i havet alls, dels för att jag faktiskt inte gillar att bada i havet. Om vi gör det så kanske vi bara ska plaska lite vid kanten dr massa andra turister är. Då borde man ju se om det finns maneter iallafall?
Nej, jag kommer nog bada mest i poolen. är rädd för havet här hemma med. lite paranoid kanske men så är det:) Nu kanske ni tycker jag är konstig som tänker åka till thailand utan att bada i havet - men det är väl inte därför man åker heller?:) Finns ju mycket annat att se.
Är bara lite nyfikna på hur NI reagerar på alla manethot som dom tar upp numera?