• Sebastiána

Lagoma drinkar?

Vi kommer att ha olika sorters öl, vin och cider i baren (även alkoholfri cider). Vi tänker också ha två drinkar med alkohol och en utan.

Vad tror ni om:

- Gin & tonic

- White russian

- Virgin Mojito

Jag älskar White russian! Det är min favvodrink så den vill jag gärna ha med. Min BM gillar GT. Man kan ju ha varianten Black russian också för den som vill. Alkoholfro Mojito är nästan lika god som den med alkohol i tycker jag. Jag testade den på mina föräldrar som är nykterister och totalt ovana vid drinkar och de gillade den skarpt liksaom jag som är en drinktjej.

• Svar på tråden Lagoma drinkar?
  • evaer

JAg hade hellre tagit en mer fruktig drink... med någon juice i, men det är ju bara min åsikt :)

• turbovampyria

White russian går alltid hem eftersom den är väldigt god. Gin & tonic är lite tråkig, fast om ni har många som tycker om den ha med den. Även om jag tycker den är tråkig så ska vi också ha med den, men i burk. Vi ska köpa några plattor hartwalls gin longdrink. Någon fruktigare med juice som ovanstående sagt kan vara mer av en hit. Det hade iaf jag föredragit.
    Däremot anser jag att det är lagom. Man behöver inte ha mer drinkar än så. Det blir nog perfekt om ni vill ha det så.

Vi vågar inte severa drinkar det blir bara öl, vin och cider. Jag tänker ionte då på att folk blir fyllegalna utan glas som går sönder när folk väl har blivit fulla.

• Sebastiána

Jag hade egentligen tänkt ha tre drinkar: GT (vet att många gäster gillar den), P2 och White russian, men min BM tycker att det blir för mycket drinkar... och vi kommer ju att köpa lite olika cidersorter också för de som vill ha något mer fruktigt.

Min BM väljer alltså GT och jag måste välja mellan P2 och White russian och jag är ju sååå förtjust i den drinken! Jag hoppas att det är fler än jag som gillar Whire russian. Min syster och två av mina väninnor vet jag... och några andra väninnor och deras män gillar GT. Jag misstänker starkt att de allra flesta på min BM:s sida kommer att hålla sig till öl faktiskt.

Jag är väldigt glad att jag kom på det där med virgin Mojito. Jag provade den i somras och så god den är! Den är ju faktiskt lite fruktig, men på ett vuxet sätt. Jag tycker att det är så trist att det så sällan finns roliga alkoholfria alternativ. Jag hoppas att många kommer att välja den drinken och att de inte är skeptiska för att den inte innehåller alkohol!!!

Vi serverar drinkarna i plasglas... vi har inte riktiga glas så det räcker och ingen som hinner diska under tiden.

• say yes

kan ni inte ha vanlig mojito också?? 3 drinkar kan väl inte vara för mycket?!

• Moster Stina

ÄLSKAR White russian!
    Ville bara säga det!

• Sebastiána
    say yes skrev 2010-11-29 12:05:47 följande:
    kan ni inte ha vanlig mojito också?? 3 drinkar kan väl inte vara för mycket?!
    Det tycker min BM... men det är ju några månader kvar. Jag tror nog man kan dricka alkoholfri mojito även som icke-nykterist. Jag gillar drinkar och den går hem hos mig.

• Sebastiána

Förresten. Lite OT, men jag har ett antal San Bitter hemma som jag inte vet vad jag ska göra med. Jag testade att blanda med apelsinjuice med det var ingen höjdare - smakade typ som grapefruktjuice... och då kan man ju lika gärna dricka grapefruktjuice. Kan man använda den på något annat sätt?

• Semlorna

För mig som är laktosintollerant och inte gillar drinkar med bubblor i hade det fått bli en alkoholfri kväll på ert bröllop. Gifter ni er på sommaren kanske ni kan ha fruktig bål? Vi funderar på en med vattenmelon- och en med ananasjuice till vårt.

• Sebastiána
    Semlorna skrev 2010-11-29 12:27:33 följande:
    För mig som är laktosintollerant och inte gillar drinkar med bubblor i hade det fått bli en alkoholfri kväll på ert bröllop. Gifter ni er på sommaren kanske ni kan ha fruktig bål? Vi funderar på en med vattenmelon- och en med ananasjuice till vårt.
    Vattenmelon och ananasjuice låter gott! Det är ju också ett alkoholfritt alternativ. Många släktingar på min sida är nykterister så vi måste ha bra dricka även utan alkohol.
  • Sebastiána

... eller ni kanske har alkohol i, går säkert att göra både och

• Semlorna

Ja, bra att ha goda, alkoholfria alternativ (och som du säger går det ju att ha både och). Kanske kan man få ett glas med alkohol i botten som man häller bål i om man vill ha drink?

Vi ska försöka få tag på en råsaftcentrifug och använda färska frukter till bålen.

Svar på tråden Lagoma drinkar?