• Jossis81

Slöja eller inte är den stora frågan :)

Hej alla brudar!
    Har ett rikigt I-lands problem :)
    Ser mej framför mej på den stora dan, men stora lockar i en halvuppsatt frisyr, där lockarna ligger ner efter ryggen.Tiara vill ja ha. Men så känns det som om ja vill ha slöja också! var på ett bröllop där bruden tog av sig slöjan efter vigseln så då fick man se den vackra uppsättningen. Min klänning är av tubmodell med klädda knappar ända ner till släpet, så den ä vacker i sej!

Hur tänker ni göra med håret??
    Tips!

• Svar på tråden Slöja eller inte är den stora frågan :)
  • Lilla Mia

Hej,

Jag tänker ha allt hår uppsatt i någon fin håruppsättning men är samtidigt sugen på slöja. Jag tänker antingen placera slöjan så att den inte täcker hela håret eller ta av den efter vigseln. Min frisör tipsade mig om att en kort slöja var bäst om man vill ta av den för det tynger mindre på håret och behöver inte sättas lika hårt. Då är risken mindre att uppsättningen ser dålig ut när man tar bort slöjan. 

• Sebastiána

Jag hade tänkt slöja först, men till den klänning jag nu tänkt ha blir det bara för mycket. Det får räcka med brudkrona.

• liiine89

Jag funderar också på om jag ska välja tiara eller slöja! För bägge två blir nog lite för mycket. Men sen ingår den här slöjan i ett av de där "något lånat, något gammalt, något nytt och något blått" och är då lånat. Men ja, får se vad jag gör.

• turbovampyria

Jag ska ha halvuppsatt hår. Delvis uppsatt men sedan en massa slingor som är lockade som kommer fram här och där ifrån frisyren. DUm förklaring men ni förstår nog vad jag menar. Mitt ansikte blir för runt av heluppsatt. Troligtvis ska jag ha tiara. Om einte så ska jag ha strassspännen sittandes i håret lite här och där. Kanske några blommor. Blommerna tar jag om jag inte har tiara.

Jag passar inte i slöja så det ska jag inte ha. Testade till min klänning och det såg konstigt ut på mig. Plus att jag ska ha svarta knappar därbak på min klänning. Slöjan kommer då att dölja alla knappar så då känns det onödigt att byta ut dem till svarta om en slöja skulle dölja dem.

• Emblas Mamma

åååh jag kommer ha både tiara och en jättejättelång slöja med spetsar :)

Underbart vackert!

Och jag ska ta av mig slöjan sen på festen.

Min klänning är tub och rätt enkel, en vacker slits därfram där lite tyll sticker ut. Annars är den barqa dekorerad med pärlor längs med slitsen och vid brösten. Baksidan är inget speciellt så det är bara ett måste med slöja!

Jag tänkte mig släp på klänningen från början men har jag nu en underbar slöja som släp så blir det lika fint! :)

Känns som om det är lite klassiskt med slöja i sig och jag kommer nog ångra mig om jag inte hade det när jag gifte mig :)

• Jossis81

Tack för era tips! Känner precis som dej EMblas mamma, att jag kanske ångrar d om ja inte har slöja! Å ja tycker absolut att man kan ha både tiara å slöja. Jaja får fortsätta å filura ett tag till.

Å jo förresten köpte mina skor ikväll! Å ja ä så nöjd!!!

Kolla i mitt galleri om ni vill se :)

• Mariabridetobe

Jag har heller inte bestämt mig om jag ska ha slöja, ska ha en klänning med axelband som sitter lång ut på axlarna, ska göra en egen tiara med ivorypärlor, och halvuppsatt hår, men tror att alla veck i släpet gör att det blir för mycket med slöja... Eller?? Men som någon skrev, man kanske ångrar sig om man inte har slöja....

• mattiasFästmö

jag hade en fin semi-uppsatt - uppsättning och hade slöjan inbäddat i frisyren. Så slöjan tog inte över, utan var en del i hela frisyren. Gå till en frisör och säg hur du känner så kan dom hjälpa dig att komma fram till en frisyr som du gillar där slöjan inte tar över.

• Mariamilena80

Jag ska förmodligen ha en halvuppsättning, tiara och en halv lång slöja.

• 1700tal

Tänkte inte ha slöja alls men sen såg jag de vackra (spanska) mantillaslöjorna och blev såld. Ingen fluff och lager på lager som jag jämt tänkt att slöjor måste vara. Min beställda slöja är lång, bara ett tunt lager men maffig spetskant. Bild finns i galleri.. 

Till festen lär den åka av men tror det blir fint i kyrkan..  

• Potter
    Jossis81 skrev 2010-12-01 20:49:08 följande:
    Hej alla brudar!Har ett rikigt I-lands problem :)Ser mej framför mej på den stora dan, men stora lockar i en halvuppsatt frisyr, där lockarna ligger ner efter ryggen.Tiara vill ja ha. Men så känns det som om ja vill ha slöja också! var på ett bröllop där bruden tog av sig slöjan efter vigseln så då fick man se den vackra uppsättningen. Min klänning är av tubmodell med klädda knappar ända ner till släpet, så den ä vacker i sej!Hur tänker ni göra med håret??Tips!
    Kan du inte få låna med dej en eller fler slöjor från den butiken du köper klänningen när du skall till frisören? Jag kommer få låna med mig detta OCH några tiaror från den butiken jag köpt min klänning. 

Jag sa strängt nej till både tiara och slöja - ville inte ha nåt av dom, men så satte tjejen i brudbutiken på mig båda och vips så fick jag ta tillbaka allt!! Det va varken för mkt eller för lite och satte pricken över iet med just den klänningen. Så man skall aldrig säga aldrig förrens man provat   Vad gäller frisyren är den ännu inte klar, men nåt uppsatt och stramt tror jag det blir.

Lycka till!!

• Maria Lind

Jag hade inte tänkt att ha någon slöja, men när jag provad det blev helheten helt perfekt! Ska ha håret halvuppsatt med lockar som kommer ner på ena sidan samt en tiara. Slöjan är lång och ska sitta "mitt på bakhuvudet" om ni förstår vad jag menar. Jag har lånat den av en vän och är superfin (det är inte den som är i mitt bildgalleri)

• S2011

hade inte tänkt ha slöja utan bara tiara, men när jag provade klänning slängde de på en slöja också och det kändes himla bra.
    dessutom vill min blivande absolut att jag ska ha slöja och jag har möjlighet att få låna min mors supervackra slöja.... 

slöja och tiara it is. 

• Sebastiána

Till min klänning blir det alldeles för mycket med slöja. Jag hade först tänkt ha en minst 3 meter lång, men nu har jag bestämt mig för att jag inte ska ha någon alls.

• Steven och Johanna

Av erfarenhet kan jag säga att det enda jag ångrar från den stora dagen är att jag inte använde slöjan som jag hade köpt :( Det är lixom enda dagen i livet som man kan använda slöja och det blir så vackert på bild! Så om man velar skulle jag ta slöja.

• loluna

Jag har köpt en sjöja.... MEN har nu ångrat mig och struntar i den... Gifter mig för andra gången, knappt någon oskuld längre ;)

Svar på tråden Slöja eller inte är den stora frågan :)