När boka möhippa?
Hej!
När är det dags att börja planera och spika datum för möhippa? När bör man boka aktiviteter med t.ex. arrangörer och liknande?
Hej!
När är det dags att börja planera och spika datum för möhippa? När bör man boka aktiviteter med t.ex. arrangörer och liknande?
Beror ju helt på vad man ska göra och hur lång tid planerandet kan ta.
Jo det e sant. Tänkte jag inte på :P
Vi brukar alltid samlas ett gäng och diskutera datum på första träffen. Detta brukar hända en eller ett par månader efter att inbjudan har kommit. När man har kommit fram till vilka datum de flesta kan så får någon i uppdrag att boka ett av dessa med brudgummen.
Han brukar i sin tur boka in något falskt med bruden som en middag med svärisar eller liknande. Vill man vara riktigt avancerad så kan man själv ordna en falsk bokning med bruden, kanske via hennes jobb. Prata med hennes chef som bokar in ett seminarium med övernattning eller liknande. Jag kan lova att bruden blir rejält stressad när man kidnappar henne precis innan något som hon tror är jätteviktigt.
Vad gäller aktiviteter så är det väl bra att inte vänta för länge. I och för sig så brukar man ju gemensamt ha många olika kontakter och det dyker ju upp massor med idéer och förslag när man sitter och spånar tillsammans, så om något inte funkar kan man ha reservplaner.
Jag har själv blivit inbokad till en möhippa så sent som dagen innan, men då sa jag ja bara för att jag tyckte synd om bruden som annars inte hade fått så mycket kul under dagen. Lite bättre framförhållning än så bör man ha.
Haha det där att boka in med chefen blir nog en hit =)
Och framförhållning, absolut. Jag är tärna på ett bröllop i juni 2011, alltså 6 månader kvar, men blev lite orolig att det kanske redan är för sent att boka aktiviteter (t.ex. ballongflygning). Men träff efter inbjudan kommit låter ju bra, då dröjer det en eller två månader till. Tack för tipsen!
desto tidigare ju bättre du bokar allt. Har själv fixat en möhippa..oh va mycket det var att hålla koll på med transporter, mat och aktiviteter. Men kul är det :)
Ok, wintercandles. Hur god tid var du ute i? Vännen gifter sig i juni, det är alltså sex månader kvar. Save-the-dates-korten är utskickade men inte inbjudningarna som jag gissar skickas ut januari/februari. Kanske bör man vänta att kontakta alla tills inbjudningarna är ute?
Har hon skickat ut save-the-date-kort så kan du börja höra dig för om du vill, men jag skulle vänta till efter nyår. Folk är så grymt stressade runt jul att de inte orkar med att börja tänka på annat.
Se till att få ihop ett glatt gäng så kommer möhippan att bli lättordnad. Massor med idéer och många som kan ta olika uppgifter. Ett tips är att inte tappa kontakten med de som inte har tid att vara med om själva planeringen. De vill ofta vara med på själva möhippan om de kan och ju fler desto bättre tycker jag!