Var har ni köpt era slöjor?
Var har ni köpt era slöjor och vad betalade ni?
Var har ni köpt era slöjor och vad betalade ni?
JAg funderar på att köa min i bröllopsbutiken. En jättelång slöja med spetsar.
1500kr kostar den!
Jag köpte min på E-bay (där jag typ handlar/handlat det mesta till vårt bröllop), gav 40 kr inkl. frakt. Slöjan är i två lager med sidenband runt "kanterna", ca 1,5 meter lång. Jag är supernöjd, den är så fin!!
www.tiaror.se köpte jag min från jättefin och priset helt ok.
Ebay, ungefär 70 kronor inkl. frakt ;)
Specialbeställde min, en mantillaslöja (a la spanska tjurfäktingar), från milly bridal (bild finns i mitt galleri) och den slutar ca en halvmeter efter klänningssläpet. Tror den blir ca 3 m totalt och med väldigt avancerad spets. Den kostade 650 kr, vilket är galet mkt för att vara från en kinafabrik. Men det var mitt sätt att få råd med en slöja utöver det vanliga...
Köpte min på aldestam.se min frisör berömde firman i efterhand för han sa att den var jättebra och lätt att arbeta med
Jag köpte min slöja på e-bay igår, faktiskt efter att ha läst Zia.s blog! Den kostade 106,16 kr med frakt. Är i två lager med fastsydda pärlor och satinkant längst ner. Bilden är bara tagen när den ligger ner, så jag vet inte exakt hur den kommer se ut. Men den ska vara till armbågarna enligt säljaren. Finns bild i mitt galleri om ni vill se:)
Ni som har handlat från E-bay. Vad fick ni betala för tullen eller har ni ej fått den fakturan än?
Slöjan har inte kommit ännu, i och med att jag köpte den igår. Men jag återkommer när jag vet :) Har för mig tullen brukar vara 12% av varans värde eller något sånt + moms. Så i mitt fall handlar det väl om max 30 kr.
Ville lyxa på slöjfronten och tycker originalen med rejäl spetskant samt minst 3-4 meter lång(läs mer än tio cm bra gjord spetskant) från Pronovisas är vackra. Såg den i butik för 6-7000 kr och efter tre månaders surfande på alla tänkbara sidor hittade jag den begagnad för 3000 kr. Slöjan är delad/ihopsydd i fem spetsdelar och är grym samt väkte enorm uppmärksamhet... älskar den
Tack för alla svar. Jag har kikat runt mycket nu och vill nog ha en som går ner till svanken :)
Då är väl nästa grej att försöka bestämma hur kanten ska vara :) Men jag tror att jag vill ha det väldigt enkelt eftersom klänningen har ganska mycket detaljer på livet.
Har handlat säkert 300 saker från Ebay genom åren och inte en endaste gång har jag betalt tull...
Jag köpte min hos Diadema och jag blev jättenöjd med den!
http://www.diadema.se/sloeja-p-93.html
Nu har slöjan kommit! Ser ut precis som på bilden :D Och tull.. det blev ingen! wohoo