• Elei

ska man kunna "skaka av" sig sin ring?

Jag tror min ring är för stor Den känns något lös och om jag har fingret rakt och skakar på handen så ramlar den tillslut av. Det är ju inte direkt så att jag går runt och gör den rörelsen, men det känns inte som att den borde kunna lossna utan att jag drar av den?

Borde jag lämna in de för förminskning? Mina fingrar är lite "konformade" (haha, det låter sjukt, men jag hoppas ni fattar), har alltå ingen led som tar emot....

• Svar på tråden ska man kunna "skaka av" sig sin ring?
  • 1700tal

Låter som den är lite för stor.

Både jag och sambon kan "skaka" av oss våra ringar på kvällen men på morgonen sitter de som i ett skruvstäd.

Men du kan väl lämna in den för förminskning? Det skulle jag göra så man inte riskerar att förlora den..

• Fyrtiotvå

Min man har konformade fingrar...

I slutändan resulterade det i att han inte har ring...
    Han hade förlovningsring i ett år... Den satt tillräckligt tight för att inte bara trilla av...
    Men då klämde den åt så mycket runt fingret att det blev obehagligt för honom...
    Så... Det är bara jag som har ring..

Kolla med en guldsmed ifall det går att kanske sätta en kula på insidan av ringen så att den lixom inte enkelt får plats över leden (ja man har ju den även om fingrarna är konformade). Det borde funka.. :)
    Det blir ju lite svårare att få av den men du kommer inte tappa den... :D

• Mariabridetobe

Jag har samma problem, men vågar inte ta in min ring förens vintern är över och ser så att inte fingrarna är större under sommaren (vanligt att de sväller lite då) så jag inte kan ha ringen om jag tagit in den...

• Etheleglin

Jag kan skaka av min ring på vintern men inte på sommaren. Eller så är jag bara tjockare då pga all glass. :p

Jag har också fingrar utan någon tydlig led, trodde jag. Köpte ring och hade den på mig ett tag, och sedan började den glida av helt plötsligt. Om man inte har burit en välpassande ring tidigare så har man ingen fördjupning på fingret och därför blir förlovningsringar ganska ofta för stora någon gång i början. På samma sätt kan det kännas tajt med vigselring bredvid innan fördjupningen har hunnit bredda sig då man är nygift och har köpt vigselring i samma storlek som den nu förminskade förlovningsringen.

• JustMeAndMyLove

Om det är en enkel ring är det väldigt billigt att minska den. Men som vi som har två delade eller tredelade ringar är det svindyrt :/ I all afall var det svaret jag fick när jag ville minska min ring.

Sen är ju risken att den blir för liten sen när det blir sommar! Det är ju sjukt kallt just nu, hehe

• Elei

Vi förlovar oss på fredag så jag har mest provat den. Det är inte så att jag tappar den, men det känns osäkert. Jag ska se hur det känns att ha den en längre stund sen Jag får väldigt lätt svullna fingrar så vi får se hur det blir när det inte är så satans kallt... hehe.

• förlovadflicka

Försökte att skaka av min nu, det gick inte :P

• katarina t

Jag skulle känna mig "osäker" om jag kunde skaka av mig ringen. Då är det ju lätt att den åker av när man tvättar händerna och så. Själv får jag knappt av min emellanåt, och det är väl inte helt idealiskt det heller...

• Syrinx

Vi hämtade faktiskt våra ringar hos guldsmeden idag efter att de blivit förminskade! Enligt vår guldsmed så ska man absolut inte kunna skaka av sig sin ring, den ska vara svår att få av och bästa sättet att få av den är att ha fingret rakt och pressa ringen upp mot leden när man drar över den. De har känts lite för stora för oss båda, framförallt för mig, sen vi förlovade oss i juni, och nu känns det sååå bra! 

Så mitt tips är att lämna in den och få den lite förminskad. Gå till en riktig guldsmed (alltså en som smider sina egna ringar, inte Guldfynd eller så) för de har verkligen expertkunskapen. 

Svar på tråden ska man kunna "skaka av" sig sin ring?