• augustisara

Vigseltid

De enda lediga tiderna i kyrkan vi vill gifta oss i var kl 17 30 och 13 00. Vet inte riktigt vad som blir bäst. Är det någon annan som ska gifta sig vid den tiden? Hur har ni planerat dagen? Eller någon som varit på ett bröllop med vigsel kl 17:30 eller 13:00? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-05 10:24
    Vi tänker ha en mingel och sedan en stillsam middag efter vigseln, alltså inte fest hela natten. Hur ser ert schema ut som ska gifta sig vid 13 tiden? Ska ni till frisör och fotograf innan?
  • Svar på tråden Vigseltid
  • Semlorna

Vi har tid för vigsel vid 13.30. Det passar oss bra, slipper vi gå och vara nervösa innan. Ska ändå inte fixa ordning mig länge så vi kommer hinna med att fotograferas ändå. Men ska man sminkas och fixa hår länge, fotograferas och åka en bit till vigselplatsen kanske det kan bli lie tight att hinna till ett?

• TheD

Vi kommer ha vigselkl. 14. Förmig är det den mest vanliga tiden så det var ingen snack om saken att ha det vid den tiden :) Men det beror på vad ni har tänkt ska ske efter? Middag? Fika? Eller om ni ska gå på restaurant med familjen...

• A6 vis

vi kommer att ha vigsel kl 13.00..... vi hoppas att det funkar... vi har många som kommer långväga ifrån...

• prinsessanogrodan

Vi gifter oss kl 14 och vi ska ha mingel och sedan en mer stillsam middag, inte så mycket fest direkt.

TS: ska ni ha middag och sedan fest hela natten eller är det mer middag/mingel ni tänkt er?

• förlovadflicka

Vi kommer ha kl 13! Vi tycker att det blir lagom, man hinner fixa sig och fota sig innan men behöver inte gå och vara nervös hela dagen :)

• vinterbrud81

Vi kommer att ha vigseln kl. 17, det för att det ska hinna bli mörkt ute, eftersom vi ska vigseln utomhus med en massa marschaller och ljus som lyser upp.

• S2011

vi har bokat vigsel till kl 16. hade jag fått välja på dina två alternativ hade jag dock valt det tidigare, iallafall om ni har tänkt er middag och fest under kvällen.

• Semlorna

Har tänkt såhär:
    7.00 -duscha
    8.00-9.00 -frukost ihop med bröllopsgäster
    9.00-10.30 -sminka mig, fixa hår, ta på klänning
    10.30-12.00 -fotografering
    12.00-12.30 -äta
    12.30-13.00 -bättra på smink
    13.00 -åka till kyrkan
    13.30 -vigsel

• Matilda Bäcker

Vi ska ha vigseln kl 13.00 och vi fotograferas efter vigseln då vi kommer att se varandra först framme vid altaret.
    Då blir det inte så sent med middagen heller eftersom gästerna måste vänta en timme på att vi kommer till festlokalen.

Svar på tråden Vigseltid