• Lottie350

Kyrka- Karlstad

Någon som vet en riktigt vacker kyrka i Karlstad?

• Svar på tråden Kyrka- Karlstad
  • jojsan80

hej! vi har varit på två bröllop i Hammarö kyrka, den är fin :)

• Vi2alltid

Jag gllar också Hammarö Kyrka! Jättefin!

• Domkyrkan

Hej!

Vi ska gifta oss i domkyrkan! Vi ska gifta oss 27/8 2011 och ringde dit för ungefär 2 månader sen..

Då fick vi sista vigseln den dagen vilket passade oss perfekt!

Så har ni tanke på just den kyrkan är det nog dags att höra av sig dit.

• Lottie350

Domkyrkan skrev 2010-12-05 19:17:37 följande:
    Hej!Vi ska gifta oss i domkyrkan! Vi ska gifta oss 27/8 2011 och ringde dit för ungefär 2 månader sen.. Då fick vi sista vigseln den dagen vilket passade oss perfekt! Så har ni tanke på just den kyrkan är det nog dags att höra av sig dit.

Oj jaha ja då är det säkert dax. Dock blir det inte den kyrkan. Får vi inte tag i den kyrka som passar oss så blir det nog utomhus :)

• Lottie350

jojsan80 skrev 2010-12-05 07:52:24 följande:
    hej! vi har varit på två bröllop i Hammarö kyrka, den är fin :)

Vi2alltid skrev 2010-12-05 15:14:35 följande:

Jag gllar också Hammarö Kyrka! Jättefin!

Då ska vi åka och titta på den! Tack!

• mahj26

Vi ska också gifta oss i Hammarö kyrka :)

• Lottie350

Åkte förbi alsters kyrka idag och jag gillade inte just kyrkan utanpå liksom. Jag vill gärna ha en kyrklig kyrka om ni förstår vad jag menar? Hammarö ska vi åka och kolla på någon dag :)

mahj26 skrev 2010-12-05 23:45:25 följande:
    Vi ska också gifta oss i Hammarö kyrka :)

När ska ni gifta er? Vad gillar ni med hammarö kyrka?

• jompen

Jag "röstar" också på Hammarö om ni inte vill ha domkyrkan, den är mysig! Hade kunnat tänka mig den om vi skulle gifta oss här hemma, vi ska gifta oss i Fryksände kyrka (Torsby), den är jättefin, men kanske lite långt borta :S

Men som sagt, åk och kika på Hammarö :)

• mahj26

Vi ska gifta oss 30/7 2011.

Tycker kyrkan är fin utvändigt (och invändigt), mysig och lagom stor. Vi hade dotterns dop där i somras, och jag tyckte att den kändes precis lagom i storlek.

• Lottie350

Någon som har en interiör bild på hammarö kyrka? Vore kul att se innan man tar sig dit :) Hur funkar det att gifta sig i en annan kyrka än där man är skriven. Vi bor på våxnäs så vi är ju skriven på västerstrand. Men där vill jag absolut inte gifta mig.

• mahj26

Har tyvärr bara bilder när vi står vid dopfunten...ser tyvärr inget av kyrkan, direkt..

• Jejkej

Som de flesta har skrivit, Hammarö kyrka. Den är lite lik Alsters, men på ett annat sätt.

Vi kommer gifta oss på hammarö i maj, närheten till vattnet gör att det blir det där lilla extra, harmoniskt och rommantiskt. Rekommenderar den verkligen!!

• mahj26

Kopierat från BT:s bröllopsplanering:

"Oavsett om man väljer att gifta sig i sin egen församling eller någon annan kostar det inget längre. Vad som krävs för att gifta sig i annan församling är att den egna församlingen utfärdar en blankett för att vigselprästen efter vigseln ska kunna avisera vigseln så att den kan föras in i församlingens vigselbok."

• Lottie350

mahj26 skrev 2010-12-07 00:34:24 följande:
    Kolla www.hammaroforsamling.se/Kyrkor/Hammaro_kyrka... Så ser du lite av interiören :)

Ah tack! Vad fiiint! Ska absolut åka dit och kika!

mahj26 skrev 2010-12-07 10:03:19 följande:
    Kopierat från BT:s bröllopsplanering: "Oavsett om man väljer att gifta sig i sin egen församling eller någon annan kostar det inget längre. Vad som krävs för att gifta sig i annan församling är att den egna församlingen utfärdar en blankett för att vigselprästen efter vigseln ska kunna avisera vigseln så att den kan föras in i församlingens vigselbok."

Okej vad bra, tack!

• AHB

Vi ska också gifta oss i Hammarö kyrka i juni, men jag rekommenderar er att kolla in Östra fågelviks kyrka (mellan Skattkärr och Väse), den är jättefin och ligger mysigt! Med bil tar det kanske 10-12 minuter från Karlstad dit.

• Lottie350

Ah har glömt att säga att Hammarö kyrka är bokad den 23 juli :D

• Jejkej
    Lottie350 skrev 2011-01-21 16:55:23 följande:
    Ah har glömt att säga att Hammarö kyrka är bokad den 23 juli :D
    Oh, vad härligt! Bra val! :D Hur går det med planeringen?
  • Lottie350

Jorå jag har köpt en klänning. Sen är det mest tankar just nu. Vet inte riktigt vart man ska börja. Men vi ska ju inte ha en fest efteråt utan bara en lunch bjudning så det blir väl inte så mycket att planera där.

• sahu

Bra val av kyrka! :)

Vi ska också gifta oss där, den 2 juli. Den är en av få kyrkor jag tycker är fin, så föll direkt när vi va där och kollade in den!

Vi var dock tyvärr inte och kollade runt omkring, så  jag vet inte riktigt hur det ser ut. Men min M2B säger dock att det är jättefint och nära vattnet, så de litar jag på :)

Svar på tråden Kyrka- Karlstad