• min hemlighet

vad är det för skillnad....

....om jag köper orkidéer som snittblommor hos min blomsteraffär eller om jag kapar mina krukväxter här hemma?

står dom sig inte lika länge?

jag ska nog knyta min egen bukett eftersom ingen av butikerna verkar förstå hur jag vill ha det och då törs jag inte chansa att det blir bra. men ska jag köpa lösa snittblommor och binda av eller kan jag lika gärna använda mina supervackra krukväxter?

och sen undrar jag om någon vet ifall man kan använda vanlig metallic sprayfärg på pinnar i samma bukett eller om färgen kan påverka blommorna? (blommorna ska naturligtvis inte vara sprayade) finns det speciell blomsprayfärg annars och var får man tag på det?

många frågor blev det och jag hoppas på många svar =)

• Svar på tråden vad är det för skillnad....
  • JenniferS

Det går lika bra att använda "krukorkidéer" som snittorkidéer i brudbuketten. När det gäller vissa andra blommor håller krukväxtblommor inte lika bra som de man köper i blomsteraffärentyvärr.. Vilka blommor har du tänkt använda?
    Så länge sprayfärgen fäster på underlaget är det ingen fara att blanda! Vet att Panduro har sprayfärger!

• min hemlighet

jag har bara tänkt använda mig av vita orkidéer, nåt grönt (ganska mycket) och trollhassel som ska sprayas i guld och/eller silver.

tänker mig slingriga trollhassel som blommorna kan "ringla sig uppöver" och sen massa grönt runt hela buketten, nåt typ av gräs kanske så det hänger nedåt lite men inte för mycket. fokus ska vara på pinnarna och blommorna som "spretar" uppåt.

ingen vanligt brudbukett kanske men jag har en väldigt tydlig vision =) hoppas bara jag kan genomföra det också...

Svar på tråden vad är det för skillnad....