• vitjanuari

Bukett m.m vid borgerlig vigsel.

Vi planerar att viga oss i smyg tillsammans med våra barn i januari.

Har tänkt vara finklädda . Mannen och sonen skall ha svarta kostymer och jag och dottern skall ha vita klänningar med svarta detaljer.  Dock ingen traditionell brudklänning

Efter vigseln skall vi även till fotografen och ta bilder.

Nu funderar jag lite kring det här med brudbukett, känns kanske lite överflödigt med en bukett för en ceremoni på några minuter. Samtidigt är det ju fint med bukett vid fotograferingen. 

Hur har ni andra gjort med bukett och hur har ni varit klädda? 

Man vill ju lixom inte överdriva, samtidigt så är det en speciell dag och man vill att det ska bli bra.

• Svar på tråden Bukett m.m vid borgerlig vigsel.
  • ClaraH

Nu har ju vi några gäster vid vår borgerliga vigsel så jag tycker att det är so vilet bröllop som helst och kommer att ha brudbukett. Vore det inte lie festligt för dig att ha det? Fin också att ha den på fotona och den håller ju faktiskt några dagar hemma sedan också. Jag skulle ha kostat på mig det.

• vitjanuari

Jag har funderat på att ha  några få blommor, möjligtvis rosor med lite längre stjälkar och eventuellt någon annan detalj, som  binds samman dem med samma svart band, som jag skall ha runt midjan på klänningen. men är som sagt lite orolig att det skall kännas överdrivet, när vi ändå gör valet att gifta oss enkelt ensamma med våra barn. 

• Persephone

Jag tycker inte alls att det känns överdrivet :) Det är ju ett speciellt tillfälle även om ni gör det ensamma, och det blir ju som sagt fint till bilderna. :)

• ClaraH

Ser att en massa bokstäver ramlade bort i mitt första inlägg.
    Om man vill kan man binda en bukett själv om du tycker att t.ex. kostnaden blir för stor. Min sambo ska beställa en bukett till mig och gjorde en provbukett som att han skulle veta vilka färger jag ville ha. Så här fin blev den. http://carinpeter.blogspot.com/search/label/Brudbukett

• Fröken T

Jag tycker absolut att man kan ha brudbukett även vid en borgerlig vigsel dock föstår jag hur du tänker. Vårt bröllop kommer också att vara ganska "enkelt" och jag kommer inte att ha en traditionell lång brudklänning så jag tycker också att en brudbukett inte riktigt passar in på vårt bröllop.

Tänkte först inte ha något alls men nämnde det som hastigast för några vänner som alla började protestera. Itne för att det spelar någon roll vad dem tycker, det är mitt bröllop, men det fick mig att fundera lite och nu är jag inne på att ha en enda blomma, en gerbera.

(vi kommer även ha gerbera på borden och några andra ställen)

• MG11

Jag kommer oxå ha bukett vid vårat borgliga bröllop tycket inte det är onödigt med något sånt,man behöver ju inte ha den värsta som finns om man nu tycker det är "onödiga pengar"..
    Du kan ju ta bilder både med och utan bukett ifall du är osäker

• Kattpoet

Jag hade en lite bukett med tistlar och prästkragar, tistlar för att det är skottlands blomma.  Ingen stor bukett bara en liten och fin en som fick det att kännas speciell, min dotter hade en bukett med.

• Etheleglin

Vi gifter oss också borgerligt, men något större. Jag kommer absolut ha en traditionell brudbukett - vad ska jag göra med händerna annars?

Kan du inte göra din egen bukett? Köp ett fång rosor på Ica (eller hos blomsterhandlaren, men då kan de ju binda åt dig), bind ihop med något eget band och vóila så har du en enkel men väldigt personlig och fin bukett.

Svar på tråden Bukett m.m vid borgerlig vigsel.