Svärmor!
Jag har en mkt gullig svärmor på många sätt men nu går hon mig på nerverna & hon lyssnar inte när jag bestämt säger NEJ till hennes påhitt!!!
Hon fixar våran bröllopsmiddag & det tycker jag är jätte gulligt. Jag har sagt att jag vill ha fläskfile & potatisgratäng. Hon vill göra en trerättersmiddag & det är fine för mig(hon bjuder på det + dryck till maten) jag tycker det räcker med förrätt, varmrätt & tårta men hon envisas med att det ska vara efterrätt & tårta efteråt till kaffet(känns överflödigt enligt mig men det lyssnar hon inte på).
Jag har berättat för henne att jag tänker hyra klänning(då blev hon lite sur, för den ska köpas för att det är ett minne för livet & att mina töser kanske vill ha den när & om de gifter sig) det är ett minne för mig hela livet även om klänningen är hyrd!!!
Jag vill att de har tända tomtebloss när vi kommer ut ur kyrkan eftersom det trots allt är nyår & vi har vigseln kl 16,30, men nej då ska hon kasta fågelfrön på oss för att ris är förbjudet i vissa kyrkor...respektera gärna min önskan. Jag ångrar mig lite att vi involverade henne i det här..hon gör mig galen.
När hon sa att hon skulle filma hela vår vigsel akt då höll jag på att flyga i taket....jag vill INTE bli filmad...men det kunde hon inte förstå. Jag är rädd för att vi blir ovänner före bröllopet, efter lr om hon ändå filmar oss. Ingen av våra vänner vet om att vi ska gifta oss så därför var jag bara tvungen att få delge mina vänner här om min svärmor!!!
Gôbben min tycker det här är nåt att hetsa upp sig för, det är bara låta morsan styra & ställa så hon blir nöjd....men det är väl vi som ska vara nöjda på vår bröllopsdag lr? Skriv gärna åsikter om ni oxå har nån besvärlig svärmor som vill väl!
Inte ens min mamma lr pappa lägger sig för att de vet hur o vad jag vill ha. Det är så enkelt & skönt när de accepterar fastän de kanske inte håller med mig men de sätter sig inte emot iaf & gör saker jag absolut inte vill!!