viktigare än oss
Jag undrar om det är fler som är i min situation. Jag och min pojkvän har har varit ihop i mer än två år. Jag håller på att gå en krokig väg för att i slutet bli sångerska och han håller på för att bli musiker och komma in på musikhögskolan(jag var en av orsakerna att han tog upp musiken). Vi är båda två jättetuttinuttiga och jättekära och anledningen till att jag ens är på den här sidan är att vi har pratat om förlovning sedan förra vintern men bara inte blivit av. Dock är det nu en sak som stör mig och som han inte förstår. Jag menar att det är väldigt typiskt kvinnligt och undrar om jag har rätt. Det som stör mig är att han kan låta musiken komma före oss... Att han kan lämna mig i en viktig diskution bara för att han har en reptid som är den enda tiden i konsertsalen innan konsert (iaf inte så att han behöver stressa) och att vi har bestämt att shoppa på stan men måste stressa för att han sen har övning och jag känner att han är stressad osv. Vi är för tillfället distansare också vilket inte gör det lättare... men jag brukar oftast se till att jag inte har jobb eller övningar när han kommer upp så att vi kan umgås så mycket som möjligt... jag värnar om oss medan det känns som att han tar musiken före... och med det menar jag: Är det typiskt kvinnligt?