varning för dressale.com
Hej alla tjejer! Vill beätta om mina usla erfarenheter av dressale.com. Var dum nog att beställa tre klänningar på en gång. Första klänningen beställde jag i grå chiffong, den kom i skrikande silver satin med dålig passform. Klänning nr 2 beställde jag i färgen "hunter" (mild grön). Det var flera lager men endast chiffong-lagret som var överst var hunter-färgat. Tyget under var blå-turkost. Sömmarna var sneda och otroligt dåligt sydda. Den hade små korta ärmar där inte ens min smala tonåring fick igenom sin arm. Så man lovade mig att få köpa en meter extra chiffong som skulle följa med tredje klänningen, så att jag kunde sy egna ärmar.
Tredje klänningen beställde jag i ljusrosa satin med trekvartsärmar till. Jag gav alla himlens mått till dem eftersom jag är rund om överarmarna.
Den klänningen kom i gris-lax-rosa skrikande satin. För kort, för trånga ärmar, axlar som började ute på överarmarna och givetvis dåligt sydd. Och ingen grön chiffong som de lovat mig. Nu blev jag riktigt arg och mejlade, skickade bilder på klänningen och bad om pengarna tillbaka för den sista klänningen. Ingen sömmerska i världen kan sy om den så att just jag kan ha den. Jag får inget svar från dem, och är mycket arg.
Kan tilläggas att jag tidigare köpte en klänning från lightinthebox.com, och den var jättefin. Välsydd, dock något för liten men de erbjöd sig omedelbart utan tjaffs att betala sömmerskans arvode vilket var halva klänningspriset.
Så här sitter jag nu och har förlorat massa pengar. Det verkade så bra när de tog alla uppgifter via sin chatt, och noggrant upprepade mina önskemål. Men i verkligheten var det bara skit.