• Emblas Mamma

Slöja i HELT spets?

I värsta fall får jag ju ta den jag tittat ut i brudbutiken, (vanlig slöja, lång, med spets på kanterna)
    men jag letar ändå runt som en galning efter en slöja i BARA spets. Liknande den victoria hade.. Har alltid velat ha en sån men tyvärr verkar det inte finnas! :/
    kanske ska be en gammal mormor att virka en? :/

Någon av er som sett någon?!

• Svar på tråden Slöja i HELT spets?
  • GabbiW

Oh! Jag vill också ha en sån, har letat som en tok. Hittade en på nätet men den kostade $1200 så brydde mig inte ens om att spara ner den hemsida.
    Men däremot lästen jag om en tjej som lät sy upp en bolera i fransk spets. Så man kanske kan gå till någon sömmerska som kan fixa fram något sådant spetstyg och fixa till den?

• Jeliqa

Jag har sett ett flertal slöjor helt i spets på tradera, så det kan vara en idé att söka där. De dyker upp med jämna mellanrum och kostar oftast inte mer än 250:-

• Emblas Mamma

Tack för allas tips! :) men åh vad sugen jag blev på den slöjan för 1200, i allafall att bara titta på den! :) den slöjan jag hittat kostar 1500 och den är inte ens i hel spets! Om det finns någon chans att du kommer ihåg sidan så snälla tipsa om den!!!! Smart ide ser där med gardinerna :) hade tänkt lite så själv men visste inte riktigt hur det skulle se ut...

• Emblas Mamma
    GabbiW skrev 2010-12-14 13:12:53 följande:
    Hittade hemsidan faktiskt! www.designsbykristen.com/frames02.html Gå in under kategorin French Chantilly Veils och scrolla ner :)
    nej men gud! vad fel jag had enu :) haha. Missade helt att det var i dollar du skrev innan!
    Ja å blir det ju betydligt dyrare ;)

Nej du. JAg lägger inte mer än 1500 :)
    Annars var den SUPERFIN!
  • Emblas Mamma

Nej men GUD vad fin den var! fanken också!

Jag kan ju skriva och höra :)

• Krystal

Fina slöjor.
    Om jag skulle ha slöja skulle det nog få bli någont sådan som ligger lite på huvudet med bred kant. (eftersom min blivande är katolik så tycker jag det skulle passa) men då jag vill ha krona kanske det inte går... så det får nog bli antingen eller... 

• Emblas Mamma

Dom hade kvar av spetsslöjan på ebay !! Jag blir så otroligt lycklig! Ska försöka köpa den med:)

• GabbiW

Vad roligt!! Kul när man kan hjälpa till :) :)
    Skulle själv gärna vilja ha den men tyvärr passar det stuket inte min klänning, hur gärna jag en kulle vilja. Tror du att du kan dela med dig av en bild sen när du fått den?

• Emblas Mamma
    GabbiW skrev 2010-12-15 08:37:50 följande:
    Vad roligt!! Kul när man kan hjälpa till :) :)
    Skulle själv gärna vilja ha den men tyvärr passar det stuket inte min klänning, hur gärna jag en kulle vilja. Tror du att du kan dela med dig av en bild sen när du fått den?
    Det ska jag göra :D

dessvärre kostar den ungefär 500 kr med frakt och allt, men det är ju billigare än den slöjan jag tänkte från början. Sparar över 1000 kr om det lyckas! :)
    Ibland är det värt att chansa!

Jag har bjudit 10 dollar nu så vi får se om jag får den :)
Svar på tråden Slöja i HELT spets?