• Pad82

Dekoration runt tårtan.. Tips!

Hej hej.

Jag har bestämt att göra min bröllopstårta själv! Den kommer att vara väldigt väldigt enkel och egentligen bara ha hallon som dekoration på själva tårtan. Fick ett tips av en vän att man då istället kunde dekorera runt själva tårtan, alltså på tårtfatet. Vi kommer att använda oss av en ställning med tre tårtfat, så på så sätt så ser det ju väldigt fint ut. Tänkte bara höra om ni har några trevliga tips på vad jag skulle kunna använda som dekoration.
    Kan man tex använda riktiga blommor? Ska man använda sig av de blommor man ska dekorera borden med... Ja har ni några roliga och fina tips?? Har ni bilder så tas de så klart tacksamt emot!

Tack på förhand!

• Svar på tråden Dekoration runt tårtan.. Tips!
  • Semlorna

Det finns vissa blommor som är ätbara, kanske kan vara ett alternativ? Eller fina underlägg man lägger under tårtan i fina färger? Annars tycker jag färsta bär och kanske lite citronmeliss känns fräscht och enkelt (så kommer vi dekorera våra choklad-hallontårtor).

• Pad82

Tack...

Nu fick jag lite fler ideer!!

• min hemlighet

vår konditor bad oss köpa extra blommor från floristen som hon kunde få och garnera tårtorna med så visst kan man använda riktiga blommor. kolla bara så de inte är giftiga =)

Svar på tråden Dekoration runt tårtan.. Tips!