• Smulan11

Anna Bonde=Nej tack!

Hej!

Vi gifte oss på Rockelstad slott den 2 oktober i år vilket var helt underbart!

Anna Bonde Catering stod för maten som var helt okej. Dock blev vi mycket besvikna på hennes oproffesionella beteende. Enligt överenskommelse var det hon som skulle stå för kaffet till maten vilket hon också löste. Dock löste hon det genom att ta den mjölk vi hade köpt för att ha till brunchen vi skulle ha dagen efter (eftersom hon själv hade köpt för lite). Och det kan man ju tycka är helt ok, problemet var att hon varken ordnade med ny mjölk till oss till dagen efter eller talade om för oss att hon hade tagit den. Det upptäckte min mamma när hon och några andra snälla familjemedlemmar och vänner skulle ordna brunchen dagen efter.

Mamma ringer Anna och säger att hon måste ordna detta. Inget händer... Jag vet inte hur många gpånger jag fick svara på frågan om det fanns någon mjölk...

Jag mailar vår faktura adress till Anna och säger att vi utgår från att denna tabbe åtminstonne ska synas på fakturan. På fakturan syns dock inget. Anna skcikar dock med ett brev men fakturan där hon skriver att hon har tagit hänsyn till detta genom att inte ta betalt för de timmar hon stannat kvar extra och hjälpt serveringspersonalen på kvällen. Detta är nästan ännu värre då vi avtalat med Anna att hon inte fakturerar något för det arbete hon gör utan att det ingår i det pris vi betalar för maten. Hon menar alltså att hon drar av en kostnad som vi inte ens från början skulle ha betalat!

Problemet är verkligen inte pengarna (jag menar hur mycket kostar några mjölkförpackningar?!). Jag tycker bara att Anna har agerat mycket oproffesionellt när det hade varit så lätt be om ursäkt för det som hänt och dra av en symbolisk summa på vår faktura. Efter detta skulle jag aldrig rekommendera någon att anlita henne!

Nu ska jag återgå till mitt saffransbullsbak :)

//C

Svar på tråden Anna Bonde=Nej tack!