Dags att gå vidare?
Min pojkvän har efter 7 år tillsammans kommit på att han inte längre vet om han vill vara med mig. I början av hösten kollade vi ut vilka ringar vi skulle ha då vi hade planerat att förlova oss innan året tog slut, vi pratade om bröllop nästa eller nästnästa år. Sen kom en lång jobbresa imellan för hans del och när han kom hem berättade han detta för mig, att han inte längre är säker på vad han vill. Han vill inte ha någon att visa hänsyn till, han har märkt att han klarar sig själv. Min värld gick under, sedan dess har jag velat ha ett svar på varför och vad det är som händer. Han säger att han vill ha mig men ändå inte. Jag har ju gått omkring och planerat mitt liv med honom. han säger nu också attt han inte ens var säker före han åkte, han trodde att allt skulle bli bra då och ville att det skulle bli det, därför ville han förlova sig då. Han kan inte säga om han ser en framtid med mig och vad vi gör om 10 år. Vet inte varför jag skriver detta, vet inte vad jag vill höra. Jag vill ju vara med honom, men detta har sårat mig så mycket. Det är inte första gången han är osäker, vi hade en kris för två år sedan. Men vi har varit ihop så länge. Jag vill inte att det ska ta slut, jag har ju planerat hela mitt liv med honom. Men när är det dags för mig att släppa taget? Nu? Jag känner mig trasig nu och vill inte höra honom säga mer att han inte vill ha mig för att vi sedan ska ha sex som om allt vore okej. Jag mår så dåligt nu.