Blåmärken utan att jag slagit mig - orolig....
Jag är under utredning hos min läkare pga olika symptom..
Men läkaren verkar inte veta vad som är fel med mig och jag är så orolig :(
Sen får jag blåmärken utan att jag slagit mig.. De kan komma medan jag ligger och sover till och med.. Just nu har jag 4 st på ena benet och 1 på andra benet och 1 till på gång...
Jag har också en konstig blodsmak i munnen och spottar ibland lite blodblandad saliv.
Sen har jag också muskelvärk/ledvärk i rygg, nacke och huvud.
Läkaren har tagit blodtryck, massa basblodprover och blodstatus med diff och kollat på vita blodkroppar och blodplättar men allt ser bra ut.
Jag har fått göra en CT röntgen på mage och bröst och även en MR på huvudet samt en gastroskopi och en kamera ner i näsan/halsen. Allt ser bra ut.
Dock håller han med om att det inte är normalt att få så mycket blåmärken som jag får och att det borde vara något fel...
En misstänkt diagnos som jag är under utredning för är EDS som skulle kunna förklara mina symprom men den är väldigt ovanlig och det finns inga prover man kan ta för att bekräfta den och därför gör man det lite genom uteslutningsmetoden...
Är det någon som har varit med om något liknande eller har något att tillägga så är jag så tacksam!