Borgerlig vigselförrättare tips?
Hej !
Jag och min sambo ska gifta oss i augusti 2011.
Är det någon som har tips om bra vigselförrättare i stockholm?
...med möjlighet att komma till oss i södra stockholm. :)
Tacksam för svar,
Fredrik
Hej !
Jag och min sambo ska gifta oss i augusti 2011.
Är det någon som har tips om bra vigselförrättare i stockholm?
...med möjlighet att komma till oss i södra stockholm. :)
Tacksam för svar,
Fredrik
Jag vill också ha tips på samma sak!
Jag har letat och letat jag också!
Det slutade med att jag googlade varenda namn på hela jäkla listan man kan ladda ner från stockholms län.
Jag ville ha nån som inte var politiker och någon som ser hyfsat pigg ut.
Det slutade med en kvinna på kommunen i Nynäshamn som heter Liselott Vehermagi som verkade trevlig!
Det finns en underbar kvinna som heter Bi Dahlborg som är skådespeleska, men hon var för dyr för oss: 6500kr inkl moms.
Kolla på humanisterna.se, men där var de lite väl för ateistiska för min och min fästmans del. Vi är inte kristna, men många i våra släkter är. Mikael Göransson (migor.se) var en av dessa trevliga därifrån.
Åh, tack för tips Hoodilady!
Har också hört talas om Bi Dahlborg men det är alldeles för dyrt för oss.
Nynäshamn är tyvärr lite för långt bort för oss men får jag fråga vad ni får betala för Liselott Vehermagi?
Ska kolla på humansiterna. Jag är ateist så så det skulle nog passa bra för mig :)
Om man väljer någon från kommunen så kostar det ingenting om det är inom den kommunen ni står skrivna i. Men vi bor i Täby och ska gifta oss på Muskö, så vi betalar 700kr för en vigselförrättare i en annan kommun.
Ja men kolla humanisterna, tyvärr tar alla de privat arvode, så det kan ju variera i pris där också.
var ska ni gifta er?
Lycka till!
Vi ska gifta oss på Söder.
Hittade en hos Humanisterna som skulle vara perfeket men han har tyvärr inte vigselrätt, bara namngivning- och begravningsofficiant.
Jag känner ett litet motstånd med kommunens vigselförättare eftersom de är politiker. Vill helst inte veta min vigselförättares politiska tillhörighet. Men jag kanske bara är löjlig...
Okej,
ja jag vet, de flesta är politiker! tråkigt!
Men det finns några få som bara jobbar inom kommunen och tycker det är trevligt med vigslar.
Ring till stockholms kommun kontor, där finns det många fler att välja på än tex i nynäshamn!
Aha! Jag trodde att de enda som är gratis är de som står på Stockholms stads webbsajt. Då ska jag testa att ringa. Tack för tips!
Nej nej, alla inom din kommun är jag nästan helt hundra på!
Jag har inga tips, men det är alltid trevligt att stöta på någon som kan stava till "borgerlig". Ni behövs!
Men visst är det gratis att ha borgerlig vigselförättare? Gå in på din kommuns hemsida eller ring dit och fråga. Har för mej att kommunen tillhandahåller sådant
Ar ocksa pa jakt efter en bra vigselforrattare i Stockholm. Helst nagon som kan ge ceremonien en spirituell kansla, aven om den inte ar kristen. Vill ha en hogtidlig och andlig ceremoni sa vill inte ha nagon politiker eller ateist.