Vad heter blommorna i brudbuketten?
Hej!
Kan någon hjälpa mig med att säga vilja blommor som finns i denna brudbukett?
Jag gillar den här buketten massor och det skulle vara roligt att kanske kunna beställa en liknande till vårt bröllop.
Hej!
Kan någon hjälpa mig med att säga vilja blommor som finns i denna brudbukett?
Jag gillar den här buketten massor och det skulle vara roligt att kanske kunna beställa en liknande till vårt bröllop.
Det var lite liten bild men de orangea är ranunkel, sen tycker jag mig se nån ljusgul iris och nån vit vårlök som jag har tappat namnet på....eller om det kanske är en vårnlommande perenn...lite svårt att se som sagt.
Väldigt vacker bukett, kunde inte mer än Ranunkel.
Ranunkel, orkidé, tulpan ev papegoj, liljor mm mm...tror jag. Det är lite svårt att se.
Det bästa är nog att du tar med bilden till din florist, är säker på att de kan skapa en liknande bukett med samma känsla och stil utan att behöva använda exakt samma blommor. Kan ju vara bra också eftersom vissa blommor är säsongsbetonade.
Mitt andra tips är att ropa på Passionsblomma, hon är grym!
Lunas förslag är bra. Det går att bygga en bukett med den känslan och stilen utan att den behöver var sig ha identiska blommor eller bli så dyr-för det är Cymbdiumorkidéer väldigt tätt "packade", vilket känns ganska oekonomiskt-där kan man få fram blomman och känslan mycket bättre med att fästa enskilda klockor mer "utanpå" buketten tex. Där är orange Ranunkler, grön/vita tulpaner och de brunorange kvistarna är Crocosmiabär. De vita småblommiga borde vara antingen hyacinter eller någon släkting, alternativt Scilla. Det är som sagt svårt att avgöra på bilden. Det är även vita Ranunkler med i buketten.
Visa bilden för din florist och i era fortsatta samtal så ska du se att det utöver bilden kommer att kunna bli en alldeles unik och din egen bukett som blir resultatet.
Tack alla för hjälpen med blommorna och andra tips! Ni är guld värda!