• Sanna J

Killar/tjejer: hur funkar det hos er?

Hej!

Jag har en fråga till er tjejer/killar därute med fasta förhållanden..

Hur lätt får era killar stånd? Direkt om de ser er i underkläder? Efter lite kyssar? Smek? Direkt beröring på de intimare delar?

Ni killar som ser detta: samma frågor, fast "tänk om" att det är er jag frågar direkt.. :)

Anledningen till varför jag frågar är väl pga jag är så van vid att mina 2 ex väldigt lätt fått stånd, den enda endast om jag suger på en glass tom (haha), men min nuvarande, min stora kärlek/sambo, får väl det oxå då och då, men kanske inte lika lätt om man säger så, ibland räcker de med sexiga underkläder, men ibland lite smek o sånt innan han kommer igång, den ställer sig inte upp för att jag är naken (ibland jo).. Säger inte att han är onormal, och jag tror inte att han inte tänder på mig, men vill bara höra hur det ser ut för er andra.. Jag märkte för några månader sen att allt inte stod rätt till, om man säger så, då erkände han till slut, det var jobbigt för honom, att han blev mer o mer osäker efter varje gång vi hade sex, pga att jag inte kom via samlag endast, utan behöver mer intim beröring. Vet inte om det ff påverkar honom, han säger nej, men jag är inte så övertygad.. :/

Tillägg: varför jag vänder mig till de i förhållande, är för att se om detta kanske beror på att det blir mer vardag och andra saker som påverkar i ett förhållande, än tex ONS.. :)

• Svar på tråden Killar/tjejer: hur funkar det hos er?
  • hernameispekka
    Sanna J skrev 2010-12-16 19:43:35 följande:
    Hej!

Jag har en fråga till er tjejer/killar därute med fasta förhållanden..

Hur lätt får era killar stånd? Direkt om de ser er i underkläder? Efter lite kyssar? Smek? Direkt beröring på de intimare delar?

Ni killar som ser detta: samma frågor, fast "tänk om" att det är er jag frågar direkt.. :)

Anledningen till varför jag frågar är väl pga jag är så van vid att mina 2 ex väldigt lätt fått stånd, den enda endast om jag suger på en glass tom (haha), men min nuvarande, min stora kärlek/sambo, får väl det oxå då och då, men kanske inte lika lätt om man säger så, ibland räcker de med sexiga underkläder, men ibland lite smek o sånt innan han kommer igång, den ställer sig inte upp för att jag är naken (ibland jo).. Säger inte att han är onormal, och jag tror inte att han inte tänder på mig, men vill bara höra hur det ser ut för er andra.. Jag märkte för några månader sen att allt inte stod rätt till, om man säger så, då erkände han till slut, det var jobbigt för honom, att han blev mer o mer osäker efter varje gång vi hade sex, pga att jag inte kom via samlag endast, utan behöver mer intim beröring. Vet inte om det ff påverkar honom, han säger nej, men jag är inte så övertygad.. :/

Tillägg: varför jag vänder mig till de i förhållande, är för att se om detta kanske beror på att det blir mer vardag och andra saker som påverkar i ett förhållande, än tex ONS.. :)
    Tycker han låter ganska normal. De kan ju kontrollera sig för det första och kanske då undviker att få stånd tex när du äter glass :P Men även så är de ju på olika humör precis som du. Det är ju tydligen inte så att du får jobba gärnet varje gång. Tycker som sagt han låter normal
  • mattiasFästmö

Min man får väldigt lätt stånd, nästan för lätt kan jag tycka haha ^^ kanske inte just suga på en glass. men jag behöver inte ens ta i honom, utan det kan räcka med att jag går och pysslar hemma i trosor och ett linne bara. Och det behöver inte vara sexiga underkläder utan bara vanliga vardagskläder. Jag kan krypa in till honom och sova med ryggen mot honom, men då får han stånd för att jag nuddar honom med min rumpa ^^ det är inte alltid så kul när man faktiskt bara vill krypa upp för att somna hos honom och han blir supersugen. Men det låter ju som om det är en osäkerhetsgrej för din kille helt enkelt, det ger nog med sig, hur länge har ni vart tillsammans?

• Sanna J
    hernameispekka skrev 2010-12-16 19:46:01 följande:
    Tycker han låter ganska normal. De kan ju kontrollera sig för det första och kanske då undviker att få stånd tex när du äter glass :P Men även så är de ju på olika humör precis som du. Det är ju tydligen inte så att du får jobba gärnet varje gång. Tycker som sagt han låter normal
    Jo, det är sant det du säger. Nejdå, jag behöver inte jobba så sett, men känns som han är lite osäker än.. vem vet, får väl ge det tid.. :)
  • Sanna J
    mattiasFästmö skrev 2010-12-16 19:54:48 följande:
    Min man får väldigt lätt stånd, nästan för lätt kan jag tycka haha ^^ kanske inte just suga på en glass. men jag behöver inte ens ta i honom, utan det kan räcka med att jag går och pysslar hemma i trosor och ett linne bara. Och det behöver inte vara sexiga underkläder utan bara vanliga vardagskläder. Jag kan krypa in till honom och sova med ryggen mot honom, men då får han stånd för att jag nuddar honom med min rumpa ^^ det är inte alltid så kul när man faktiskt bara vill krypa upp för att somna hos honom och han blir supersugen. Men det låter ju som om det är en osäkerhetsgrej för din kille helt enkelt, det ger nog med sig, hur länge har ni vart tillsammans?
    Haha! Finns väl fördelar o nackdelar med allt antar jag :)

Vi har varit tillsammans i snart 9 månader, sambos sen start nästan. Men vi har känt varann längre än så.

Men jag tror också det, att han fortfarande är osäker o har kanske lite prestationsångest, jag vet inte.. för något fysiskt fel är det inte vad jag ser. Men sexbiten är inte sådär jättebekväm, så jag antar att det är det som spökar. Sen har han haft väldigt mkt press på sig på jobbet osv, lite sexdödare där med. Men jag får väl försöka göra honom säker.. hur det nu skall gå till! :)
  • mattiasFästmö
    Sanna J skrev 2010-12-16 20:05:11 följande:
    Haha! Finns väl fördelar o nackdelar med allt antar jag :)

Vi har varit tillsammans i snart 9 månader, sambos sen start nästan. Men vi har känt varann längre än så.

Men jag tror också det, att han fortfarande är osäker o har kanske lite prestationsångest, jag vet inte.. för något fysiskt fel är det inte vad jag ser. Men sexbiten är inte sådär jättebekväm, så jag antar att det är det som spökar. Sen har han haft väldigt mkt press på sig på jobbet osv, lite sexdödare där med. Men jag får väl försöka göra honom säker.. hur det nu skall gå till! :)
    Fortsätt köra som vanligt bara utan att kommentera det eller prata om det, så tror jag att han kommer bli mer och mer bekväm och sluta tänka på det.  
  • Lev idag
    mattiasFästmö skrev 2010-12-16 19:54:48 följande:
    Jag vet hur det är.
    Ibland kan det faktiskt va skönt att den inte står så fort han tittar på en.
    Utan att man faktiskt kan lägga sig tätt intill och bara känna värmen och närheten utan att nåt pekar mot en
  • mattiasFästmö
    Lev idag skrev 2010-12-16 20:38:05 följande:
    Jag vet hur det är.
    Ibland kan det faktiskt va skönt att den inte står så fort han tittar på en.
    Utan att man faktiskt kan lägga sig tätt intill och bara känna värmen och närheten utan att nåt pekar mot en
    Haha ja men faktiskt! ^^ Vilket i-landsproblem egentligen. Men ibland vore det trevligt som sagt
  • Houdini1

Jag tror faktiskt att de flesta tjejer behöver mer än bara samlag för att komma. Jag tillhör i alla fall den kategorin.
    Och du prata med honom om det visa hur du vill ha det.

• Lev idag
    Houdini1 skrev 2010-12-16 20:52:43 följande:
    Jag tror faktiskt att de flesta tjejer behöver mer än bara samlag för att komma. Jag tillhör i alla fall den kategorin.
    Och du prata med honom om det visa hur du vill ha det.
    Jag me. Och jag tror att det är så för majoriteten.. :)
  • Houdini1
    Lev idag skrev 2010-12-16 20:55:06 följande:
    Jag me. Och jag tror att det är så för majoriteten.. :)
    Ja men om man ska gå efter hmm hur ska jag uttrycka mig ;) både porrfilmer och populärkulturen så förstår jag att killar inte vet det.

Där kan man ju luras att tro att tjejer kommer bara killen peter lite på brösten och mellan benen och framför allt om han kör den in och ut i flera timmar Drömmer

Vi tjejer måste bli bättre på att tala om hur just VI vill ha det.
  • Nali

Men stånd och att just vilja ha sex går ju inte alltid hand i hand med varandra faktiskt. Eller någon som kan kontrollera sina bröstvårtor här?

• Ciccci

Tycker det egentligen låter ganska normalt...
    Här hemma har vi ungefär samma sak, men det beror lite på..
    Ibland kan de hända att han får stånd bara av att jag omkring i underkläder men ibland kanske det krävs lite mer..
    jag har inga problem med det.
    vet själv att beroende på hur vardagen ser ut me jobb, barn o allt annat så kan man inte "kräva" att killen ska få stånd bara av att se en...

I början av vårt förhållande så räckte det att han typ såg mig, men allt va så nytt, men efter 5 år tillsammans och ett barn på 4 år så kanske saker o ting ändras lite. men jag klagar inte.

Jag är nöjd över vårt sexliv och jag klagar inte fast man kanske inte har sex lika ofta som man hade i början..
    i början kunde man ju ha sex 4-5 ggr per dag.. :P

Men tror oxå att din kille kanske får lite "prestationsångest" när ni/du pratar så mycket om det..
    Ta det som det kommer och njut! =)

Oj va rörigt det blev.... :P

Svar på tråden Killar/tjejer: hur funkar det hos er?