Hur ska jag göra?
För en tid sedan så bjöd jag en klasskompis på vårt bröllop (studerar på universietet). Hon har varit en av dom som jag umgåtts mest med under den tid vi har studerat tillsammans. Vi är väldigt olika men har ändå passat ganska bra ihop.
Nu är det så att hon har blivit väldigt konstig. Jag vet att hon mår dåligt men man kan inte göra vad som helst ändå.
Hon struntar i alla runt omkring henne, hon har varit otrevlig, bla. mot mig och min fästman och hon kan inte släppa saker, dvs. hon ältar på och ska prata och prata tilla man inte står ut längre. Hon vet vad jag tycker om att hon har varit otrevlig och att hon ältar. Men jag har faktiskt ingen lust att vara kompis med henne just nu. Vi slutar dessutom den kurs som vi har läst tillsammans nu i höst och kommer att gå olika kurser sedan vilket innebär att vi förmodligen inte kommer att träffas så mycket.
Mitt problem är att jag inte längre vill att hon ska komma på bröllopet för hur hon har betett sig. jag har tagit avstånd från henne och inte pratat med henne som jag brukar. Men hur gör jag? jag har ju redan bjudit henne! Kan man oinbjuda någon?
Jag har sådana problem med detta och vi måste snart skicka ut inbjudningarna. Snälla ge mig råd!