• MiaL

Förlovningsringar inköp

Hej!

Jag jobbar med ett projekt där en ny butik som ska öppna i Malmö. Butiken kommer att sälja vigsel/förlovningsringar. Jag skulle behöva er hjälp med min research med svar på några frågor om hur ni vill ha det då förlovnings/vigselringarna inhandlas. (pris på ringar i butik ca: 10000-30000 kr)

* Då ni inhandlar ringar, är det viktigt att veta vilka vilket märke ringarna kommer ifrån, att det syns tydligt var i butiken de kan hittas? Eller är det viktigaste själva modellen på ringen?

* Vilken känsla vill ni att butiken ska ge?

* Vad är det som gör att ni gör ert inköp i just den butiken?

* Blir ni avskräckta om butiken ser "för" lyxig ut eller är lyxigt endast något positivt?

* Är butikens utseende och läge viktigt för er? Föredrar ni att butiken ligger i ett köpcentra eller lite avlägset? Är en enkel och stilren inredning att föredra eller hur vill ni ha det?

* Har ni någon budget vid ringköp?

Tacksam för hjälp!
    Mia

• Svar på tråden Förlovningsringar inköp
  • Helena Mikael

* Då ni inhandlar ringar, är det viktigt att veta vilka vilket märke ringarna kommer ifrån, att det syns tydligt var i butiken de kan hittas? Eller är det viktigaste själva modellen på ringen?
    > För mig är modellen Viktigast. 

* Vilken känsla vill ni att butiken ska ge?
    >Att man är en viktig kund, att dem som jobbar i butiken förstår vilket viktigt beslut man ska ta, och att inte stressa kunden. Kanske inte sitta med helea tiden utan ge paret lite tid att diskutera sins emellan. Ibland kanske man tycker det är jobbigt att prata priser etc med personalen framför en.

* Vad är det som gör att ni gör ert inköp i just den butiken?
    >Utbudet är A&O! Och om man som kund inte känner att man hittar något man gillar, kanske personalen kan ge som förslag att sätta ihop olika ringar så det blir en annan  typ etc. Komma med lite förslag & tips. Samt servicenivån! Den är jätteviktig!

* Blir ni avskräckta om butiken ser "för" lyxig ut eller är lyxigt endast något positivt?
    > Ser det "för" lyxigt ut så kanske man känner sig "ovärdig" att få gå in. Så lagom är alltid bäst. Vi svenska är ju ett "lagom" folk.

* Är butikens utseende och läge viktigt för er? Föredrar ni att butiken ligger i ett köpcentra eller lite avlägset? Är en enkel och stilren inredning att föredra eller hur vill ni ha det?
    > Jag tror det viktigaste (iaf för mig) är att man känner sig välkomen in! Inte strålkastare i taket och en tom lokal, utan lite dimmrat ljus och inredning som matchar årstiden.

* Har ni någon budget vid ringköp?
    > Ja

Svar på tråden Förlovningsringar inköp