• DALAnna

Har nån beställt vin,sprit på nätet?

Jag fick tips av en jobbkompis om å beställa vin å sånt från nätet....

har nu hittat en sida som verkar riktigt billigt, så jag undrar om nån testat det å om det gick bra?
    vågar man lita på sånt där?

å framför allt är det lagligt?

sidan är:

http://www.bottleshop247.com

• Svar på tråden Har nån beställt vin,sprit på nätet?
  • stjärna18

Jag har precis beställt från ett ställe som heter tegalob, men jag har inte fått varorna ännu. Jag har också hört att folk säger att det är olagligt men jag har läst alla deras regler på hemsidan och kan inte se någonting om det där!
    Jag hade beställt om jag var du. Sparar mkt bensinpengar m.m som man hellre kan lägga på frakten, men då gäller det att veta vad man vill ha!
    Lycka till!

• wiii

kollade på tullverkets hemsida, och det r tillåtet att köpa via nätet, men man måste betala skatt

• DALAnna

Jag vågade (eller rättare sagt svärmor vågade), men det blev från vinsajten.
    Men vi beställde bara en del, eftersom vi blev lite osäkra ändå... men vi vet att en bekant ska ner till tyskland snart, så tänkte lägga in resten på beställning där.

Åså har jag redan bestämt vin å så t varmrätten, å det köps på systemet.

• mysan33

hej jag hittade ochså en sida tror att den hette vinosprit. det var riktigt billigt. enligt vad jag kunde se så verkade det lagligt.

• Hard Bob

Dette är smartara, och det tilkommer inga skatter eftersom man själva hämtar varor i Köpenhamn. Företaget erbjuder t o m busstransport 3 gånger i veckan från Malmö!

(FlaskExpressen.com)
Svar på tråden Har nån beställt vin,sprit på nätet?