• retrotjej

Vår fotograf är den bästa!

Hej
    Jag vill berätta att vår fotograf är den absolut bästa.
    Vi gifte oss 10e oktober 2010 och vi bokade vår fotograf i upp till 7 timmar foto. Vi betalade 6500 i förskott och vi skulle betala resten när vi fått våra bilder och vår fotobok som ingick.

Bilderna skulle vara färdiga 6-8 veckor efter fotograferingen men vi fick se de efter 4 veckor och vi var jättenöjda.
    När vi bestämde oss för vilka bilder vi ville ha i boken så tog de ca 4 veckor för att få boken.

Nu till det roliga. Vi beställde en svart läder omslag som var slät men vi fick svart läder med lite struktur på. Så vi ringde till honom och berättade att vi inte gillade omslaget.

Han sa att han vill ha nöjda kunder och att han bjuder på en ny bok och betalar alla pengar tillbaka. Alltså fick vi tillbaka förskottspengar och vi behövde inte betala resterande belopp samtidigt som vi fick behålla den här boken och att vi ska få en ny inom 4 veckor.
    Nu på morgonen såg jag på internetbanken att han har betalat in förskottspengar- 6500:- på mitt konto och skickade en ny faktura på e-post där det står att priset är makulerat.

Jag är så lycklig idag. Vi hade inte pengar till en bröllopsresa men nu när vi slipper betala fotografen så kommer vi att ta de pengarna och resa någonstans.

Och nu kan vi ge den första boken som julklapp till mina föräldrar.

Tack och lov för seriösa fotografer!

• Svar på tråden Vår fotograf är den bästa!
  • retrotjej
    Miapia24 skrev 2010-12-23 11:35:36 följande:
    Vem är fotografen?
    Jag ska gifta mig till sommaren (i Skåne) och har börjat leta lite efter fotograf.
    Vi hade Bruno som vi hittade på www.brollopsfotografer.com/author/bruno-baziq/

Jag kan verkligen rekommendera honom!
  • retrotjej
    Bubo skrev 2010-12-27 18:45:38 följande:
    Jag förstår att NI måste vara glada men fotografen kan ju inte vara riktigt klok.
    Ja vi tycket också så men han ville väl inte få dåligt rykte och han ville göra oss nöjda vilket vi verkligen är!
  • retrotjej
    KatjaB skrev 2010-12-27 19:18:06 följande:
    Så ni fick alla era foton gratis? eller förstod jag fel nu? 

Låter ju lite galet faktiskt om det bara var pärmen som det var fel struktur på, borde han inte bara ha kunnat byta ut pärmen.. att framkalla nya foton, om det skulle behövas, kan ju ändå inte motsvara priset tycker man ju.  
    Ja vi fick ALLT gratis. +2 fotoböcker (1 med fel omslag och en som kommer inom ett par veckor)

Han sa att boken görs i amerika och vi klagade ju inte :)
  • retrotjej
    Wille Jr skrev 2011-01-02 20:17:23 följande:
    Det låter som om det är hans själv som skrivit inlägget.

Inget märkvärdigt fel gjordes ju. Klart ni skulle få en ny bok och samtidigt behålla den gamla.
    Men att ge er pengarna tillbaka för fotograferingen, boken , retuschering, frakt från USA 2ggr  låter som om det är han själv som skriver för att göra reklam om sig själv.....
    Absolut är det märkvärdigt. Min sysster gifte sig för 1 år sedan i Jönköping och blev
    fotogragerad av Fotografica och de fick 3 utskrifter, så om fotografen ger mer än
    han/hon borde är jag mer än glad.

Om du har några tveksamheter att jag är jag så är du välkommen att maila eller ringa mig.
    Skicka ett meddelande så skickar jag mitt mobil nummer.

Svar på tråden Vår fotograf är den bästa!