4real skrev 2010-12-25 19:45:20 följande:
Haha Underbart!
Jag har inte haft ngt klart i huvudet ;) Men nu har jag lite iaf!
Tack för att du tog dig tid =)
Kram på dig!
Varsågod, kul att kunna hjälpa till
Jo, jag glömde en sak, en väldigt VIKTIG sak ju!
Ni ska skicka efter papper från Skatteverket! Det är blanket SKV 7880 Hindersprövning,Ansökan och försäkran och om ni ska byte efternamn också är det blankett SKV 7831 Anmälan efternamn. jag tror att om man skickar efter blanketten om hindersprövning så man automatiskt även den blanketten om efternamn. det går att beställa på nätet:
www.skatteverket.se/privat/folkbokforing/aktenskappartnerskap/hindersprovning.4.76a43be412206334b89800020477.html
Intyget om hinderprövning gäller 4 månader från utfärdandet så ni ska inte skicka in pappren för tidigt.
Dock kan man ju beställa blanketterna så de finns hemma och så fyller man i och skickar in när det börjar närma sig, typ 3-4 månader innan eller så.
Jag vet hur det är i början av planeringen
Om du vill och tycker att du/ni har råd kan du köpa bröllopstidningar för att få inspiration och tips. Jag har nog alla tidningar som finns
Jag älskar att läsa dom eller bara sitta o slöbläddra i dom även fast vi har det mesta klart
M2b blir ibland förskräckt när jag sitter och läser om nåt tex ringar eller klänningar...Han tror att jag ångrar valet av ring eller klänning eller vad det nu är
Men jag älskar att bara kolla i tidningarna och tänka på vårt bröllop, andras bröllop och bara bröllop i största allmänhet
En typisk konversation hemma hos oss:
M2b: "- Man jag trodde du ville ha den ringen vi bestämt? Ångrar du dig?"
Jag: "Näe, jag älskar min ring, den är perfekt"
M2b: " Men varför läser du om ringar då?"
Jag: " Det är bara så härligt att känna stämningen liksom"
M2b: " ????????????"