Familje problem....
Efter min fösta jul utan min familj, med min blivande mans fars familj är besvikelsen stor!
Det fanns ingen ödmjukhet, ingen julkänsla och absolut ingen gemenskap.
Pappan skulle kolla på tv, barnen försökte leka med sina nya julklappar, han skrek att de skulle vara tysta, protesterade genom att höja volymen på tv apparaten.
På juldagen pratade vi om bröllopet, de ska hjälpa till med att baka tårtan, ordna en kock och dukar och glas, väldigt snällt, men nu vet jag inte länge.
Vi diskuterade alkohol och sa att vi inte respekterar fylla (han dricker mycket), tror han kände sig kränkt.
Vi pratade om vilka som skulle komma från min m2b sida, och helt plötsligt skriker han att han Inte kommer om "de" (en del av släkten) kommer. Jag säger att det inte är mitt problem men att han sårar hans son, och ännu en gång skriker han till mig att "hålla käften"
Han sa att han har mycket ouppklarat med den sidan av släkten och att det säkert kommer blir bråk.
Jag berättade för ett tag sen att jag ville ta min m2b efternamn, jag har tvekat på det, men vill göra honom lycklig genom att dela efternamn, men jag kan inte bära det med stolthet och har valt att inte ta det, han blev himla ledse, men någon stanns måste vi mötas, för att bli stolta både.
Men hur ska jag göra, ska vi ta hjälp av dom, eller struta i deras hjälp? Den lilla respekt jag hade för hans sida har helt försvunnit, och jag vill verkligen inte ha deras hjälp!!! Men av respekt till min blivande man så vill jag...!!! hm