• Åkerfeldt

hur ska vi formulera detta?

Vi tänkte lägga en lapp tillsammans med inbjudningskortet att vi helst önskar oss presentkort till en bröllopsresa på resia, men hur formulerar vi detta på ett bra sätt??

/Sofia 

• Svar på tråden hur ska vi formulera detta?
  • Emblas Mamma

Vi har funderat på precis samma sak!! Vi tänkte boka en resa nu, och jag vill gärna skriva att vi önskar oss pengar eller presentkort på Fritidsresor.. För resan betalar man ju inte förrän senare så presentkort skulle duga kanon med. Dock så undrar jag om man kan beställa presentkort på internet eftersom vi inte har något utbud i vår lilla håla :)

• Fossing77

har sett inbjudningar där dom gjort nåt lite roligt av det... typ gjort ett roligt rim där man påpekar att man önskar något specifikt, så det inte känns som man kräver det av gästern men ändå får fram sin önskan.. så känner ni någon som rimmar fyndigt så hugg tag i den. :)

Något åt det här hållet kanske? ;)

Vi redan äger bakmaskin,
    stavmixer och brödrost fin.
    Så skicka oss gärna till fjärran land,
    där vi kan mysa på silvervit sand.
    Resia, kan vi tipsa om, har fina kort,
    som man enkelt kan ge bort.
    Så att vi som makar kan i solen kan vila,
    medans här hemma regnet ner strila.

Lycka till!

• Fossing77
    Fossing77 skrev 2010-12-30 15:14:01 följande:
    har sett inbjudningar där dom gjort nåt lite roligt av det... typ gjort ett roligt rim där man påpekar att man önskar något specifikt, så det inte känns som man kräver det av gästern men ändå får fram sin önskan.. så känner ni någon som rimmar fyndigt så hugg tag i den. :)

Vi redan äger bakmaskin,

Lycka till!
    Man kan ju göra rätt och skriva "så att vi som makar i solen kan vila" som man tänkte och inte stoppa in dumma extra "kan" ;)
  • Åkerfeldt

Vi redan äger bakmaskin,

Lycka till!
    tack för det tipset.... snor det rimmet av dig om jag får?  :)

• Fossing77

Stjäla på du bara :) Du kan säkert förbättra det, hittade bara på lite för att visa hur jag tänkte. :)

• Fossing77

Ger man det lite tid bara så kan det ju bli riktigt roligt :)

• 2011Bride2b

satt precis och tänkte på detta själv, vi bor i irland och har inte möjlighet att dra med oss massa köksprylar på flyget hem  

Fossing77 - vilket kanonrim!!! Kan du rimma på engelska också? 

• Fossing77
    2011Bride2b skrev 2011-01-02 13:14:28 följande:
    satt precis och tänkte på detta själv, vi bor i irland och har inte möjlighet att dra med oss massa köksprylar på flyget hem  

Fossing77 - vilket kanonrim!!! Kan du rimma på engelska också? 
    Oj! Där var en utmaning... Jag kan ju ge det ett försök, har faktiskt aldrig provat ;) Men det blir med förvarning om grammatiska klantigheter ;)
  • L8PR

Jag skrev så här
    Vi har redan två av allt så hjälp oss med ekonomisktbidrag till en destination där det ej är kallt

• 2011Bride2b
    Fossing77 skrev 2011-01-02 17:30:33 följande:
    Oj! Där var en utmaning... Jag kan ju ge det ett försök, har faktiskt aldrig provat ;) Men det blir med förvarning om grammatiska klantigheter ;)
    Sånt går ju alltid att rätta till! Jag har så fruktansvärt dålig fantasi
  • amorvincitomnia87

Snyggt! Vi hade inte så mycket plats att skriva på, så vi skrev längst ner (där det stod klädser och osa-datum bl.a.): Önskelista: Pengar till bröllopsresa

• moonlightgirl

Vi redan äger bakmaskin,

Lycka till!
    Jag gillar detta rimmet, som sagt det blir lite roligare då.  =)
  • Åkerfeldt
    moonlightgirl skrev 2011-01-18 20:32:22 följande:
    Jag gillar detta rimmet, som sagt det blir lite roligare då.  =)
    vi behövde skicka våra inbjudningar samma dag som jag skrev denna tråden så vi använde oss av det rimmet... hoppas folk fattar :)
Svar på tråden hur ska vi formulera detta?