• Zizo

HJÄLPPP Söker en kvinnlig filmare, som kan filma mitt bröllop!!

Hej alla brudar..

Jag söker en kvinnlig filmare som kan filma hela mitt bröllop. Anledningen till att jag just väljer en kvinnlig filmare är för att det är olika kulturer och religioner som kommer vara på plats, med tanke på att det kommer finnas mulsimer så blir det bäst att ha en kvinnlig..

Jag gifter mig 2011-07-09 Och har nästan allt klart det är bara filmaren som saknas...

Hoppas jag kan få lite tips och hjälp

Tack i förhand

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-01 17:08
    Bröllopet kommer firas i Linköping

• Svar på tråden HJÄLPPP Söker en kvinnlig filmare, som kan filma mitt bröllop!!
  • Zizo

dels för att vissa bär slöja och som många redan vet så ska man inte visa sitt hår och såå.. Så önskningen var en kvinnlig filmare.

• Zizo

Ayla Du har helt rätt och det är alltid bra med fler förklaringar.
    Skrattande

• Zizo

de blev intressant, men vi muslimer brukar ha vigseln dagen innan eller en vecka innan bröllopet, då har vi en sheikh och familjemedlemmar och närstående som bevittnar hela vigseln.. Sen kommer hennan som är också dagen innan bröllopet, det kan likan en möhippa, där man dansar och har kul. men själva  bröllopet är indelat männ i en lokal och kvinnor i en annan,..

om fotografen har slöja eller inte spelar absolut ingen roll, man vill helst att alla gäster ska känna sig bekväma och kunna dansa och röra sig utan att känna oro. Samt så finns det en manlig fotograf som filmar männens lokal. Sen slår manihop filemn till en.

Hoppas ni fick era frågor besvaradeSkrattande

• Zizo

Trotts att man är muslim så firar vi bröllop helt olika. Jag har vart på marocanska bröllop och kände en rejäl skillnad.. Men det är alltid intressant

• Zizo

heyyou
    Jag är på rätt spår, har hittat en kvinnlig filmare, men vi har lite detaler som ska diskuteras.

Svar på tråden HJÄLPPP Söker en kvinnlig filmare, som kan filma mitt bröllop!!