• lepaus

Pysseltråd med tips och idéer

123ost skrev 2011-09-12 21:54:57 följande:
    Har pysslat ihop framsidan till inbjudningskorten idag, men vet inte om jag ska sätta dit något mer?
    Klistra på pärlor vid varje hörn eller skulle det bli för mycket?

Detta är bara ett testkort, första dessutom.. så därför är det inte så rakt Flört
    Väldigt snygga tycker jag! Svårt att säga om det skulle bli för mycket, testa och jämför! Är det dekorväv som går lodrätt på kortet? 
  • lepaus
    123ost skrev 2011-09-12 23:17:06 följande:
    Det är köpt på Ebay, vet inte vad det heter (urdålig på engelska) men här är länken:
    viewitem.eim.ebay.se/Sizoflor-Silver1-meter-5...
    Ah! Kollat på sånt också. Är det lätt att klippa i (få det rakt/snyggt)? Har du använt sax eller något annat?
  • lepaus
    123ost skrev 2011-09-13 07:54:11 följande:
    Jag har bara använt sax och det är lätt att klippa i, men jag tycker det är lite svårt att få det rakt.. Jag försökte markera en linje med blyerts *smart* hehe. Ska testa sen med en tuschpenna istället, borde nog gå lite bättre hehe
    Tror du att det skulle funka i en sån pappersgiliotin/skärmaskin?
  • lepaus
    123ost skrev 2011-09-13 10:28:30 följande:
    Kanske om man spänner de medan man skär, kan tänka mig att det viker sig annars. Men det är ändå ganska hårt så det borde nästan gå. Vilken färg hade du tänkt? Det var rätt billigt ändå och man får ju mycket!
    Får nog köpa och testa, annars får det väl bli sax som gäller. Har tänkt ha lila :)
  • lepaus
    123ost skrev 2011-09-16 12:06:20 följande:
    Nu kan jag säga att det fungerar med en skärmaskin! Jag köpte en billig från Clasohlsson och med den fungerar det perfekt!
    Jippie! Tack för att du berättade för mig :) Går det bra med dina inbjudningskort? :)
  • lepaus
    123ost skrev 2011-09-16 20:29:09 följande:
    Jag har bara gjort 4 kort än så länge Skäms 
    Men sambon har åkt på jourjobb, hockey och nu är han och jagar så är själv med vår 6-månaders son och då blir det inte så mycket jobb här hemma haha

Men vi har köpt en skrivare också så nu har jag allt hemma för att kunna göra alla inbjudningskort! Yeah!
    Jag har inte gjort ett enda haha :) 
Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer