• fasit

Pysseltråd med tips och idéer

Någon som har pysseltips för en tjejkväll? Jag ska gifta mig nästa sommar och denna veckan ska jag träffa de av mina tjejkompisar som kommer vara med mest och kommer ta och få störst ansvar. Ska bli SÅ mysigt:)

• fasit

Roliga pyssel och fina dukningar alla visar! Jag önskar jag hade lite mer tid att planera bröllop, men just nu går skolan före. Jag undrar hur länge i förväg man vågar göra inbjudningskorten. Tänkte skicka ut dem till påsk. Det är ganska mkt att pyssla med för jag ska göra dem själv, men jag måste trycka texten på pappret innan jag kan vika och fixa...
    Någon med tips?
    Mina inbjudningskort finns på min blogg om någon är intresserad.

• fasit

Vi får inte ha ljus i vår lokal, endast värmeljus i hållare som inte kan brinna. Vi hade tänkt ha blockljus i bordsdekorationen, så nu vet vi inte riktigt vad vi ska göra. Några bra pysselförslag? Funderar på om vi får ha ljus gjutna i glas..annars vill jag nog helst använda den stora varianten av värmeljus som brinner längre, Förslag??jag är limsom tom på ideer eftersom jag bara hade ett förslag i huvudet.. Tack

• fasit

Har under veckan fått hem material till inbjudningskort. Testade att göra ett, men det blev inte bra...alla  grejer är fina, men det passar inte ihop! Vet inte om det är färgerna, formerna eller ngt annat..Någon med kreativitet? Luften gick lite ur mig...samtidigt vill jag inte skicka ut kort som jag inte gillar..
    Testar att lägga upp en bild, annars finns det på bloggen.

• fasit

Har ni i denna tråden funderat på vad man kan göra för pyssel till presenter till toastmaster och andra hjälpsamma? Jag vill gärna göra ngt till dem själv. Har testat några grejer som ljus, tändsticksask, badskum. Hur går era tankar?

• fasit

Någon som har tips på namnskyltar och hur placeringen vid festen ska gå till? Jag skulle önska att jag kom på något roligt som inte är namnskyltar på varje plats och bara en stor tavla med namn.. Vi kommer ha långbord så vi kan inte dela upp något per bord utan något annat får det bli. Såg fina bilder med namn i blomkrukor, men då var poängen att sätta typ 7 namn i varje kruka och att de namnen representerade ett visst bord...
    Någon med fantasi?

• fasit
    Guffi skrev 2012-03-03 14:39:34 följande:
    En klassiker är ju den med skruvar och muttrar. Men då kräver det lite av er då det bara ska vara en skruv som passar med en mutter... ;) Men då får ju gästerna gå runt och prova på varandras skruvar och muttrar och på så vis hitta sin bordsdam/kavaljer. Ett sätt att presentera alla för varandra också :)
    Det ni behöver utöver det är en korg för skruvarna och en för muttrarna. Damerna får ta av den ena och herrarna av den andra :)
    Trevlig ide, men hur gör man om man vill ha en fast placering?? Jag tänker mig att jag vill ha en förutbestämd placering men att gästerna får reda på den på ett roligt sätt.
  • fasit

Lite uppdaterat pyssel på bloggen. Gästbok och ståltrådshjärtan:)
    Någon som ska ha liknande? Gästboken är jag framförallt osäker på..hur ska den se ut inuti?! Funderar på kuvert eller inte..men vi vill i alla fall ha bilder på gästerna!

• fasit

Jag saknar att bröllopspyssla...kanske ska börja med fotoalbum eller något nu när det börjar bli lite ruggigt.
    Någon som har tips på vad man kan pyssla med efter bröllopet? 

Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer